  • Data: 2004-01-29 10:20:13
    Temat: Re: prosze o pomoc (rozwód)
    Od: "Kalina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:bval63$p4j$7@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Tez kiedys chcialem rozwod z wlacznej winy zony i byly duze szanse...
    > Ale mi odradzono i do dzis jestem za to wdzieczny.

    Nie znam twojej sprawy, ale być może szanse nie były tak duże jak ci się
    zdawało.

    > (Acha - odradzil mi radca prawny w moim "zakladziepracy")

    Pracowałeś, więc chyba nie chodziło o alimenty na małżonka. Może dlatego
    uważasz, że skutki są takie same.

    > Osoba, ktora chce sie obarczyc wylaczna wina ma duuuzo mozliwosci
    > prawnych ale tez i nawet "bezprawnych", by odwlec rozwod,

    Nie wydaje mi się, by Ania miała mało czasu, ale oczywiście mogę się mylić.
    Poza tym chyba warto poświęcić nieco czasu i zachodu, by walczyć o swoje.

    > Rozwod bez orzekania o winie rodzi skutki takie ja z winy obojga...
    > a o ilez jest PROSTSZY.

    Nie do końca jest tak jak piszesz. Z tego co zauważyłam Ania nie ma dochodów
    i będzie pewnie chciała alimentów od byłego męża, który jest lepiej
    sytuowany od niej. Jeśli nie będzie miała rozwodu z wyłącznej winy męża będą
    jej one przysługiwały przez okres 5 lat od orzeczenia rozwodu. Oczywiście
    sąd może, jeśli zajdą wyjątkowe okoliczności, przedłużyć ten okres, ale w
    praktyce zdarza się to raczej rzadko. Poza tym jest chyba różnica pomiędzy
    byciem lub nie w "niedostatku".

    > A satysfakcja z papierka ze ten drugi jest wylacznie winna,
    > choc swoja wartosc ma, ale ma i koszty..

    Tego zdania nie rozumiem.

    Kalina