    From: "Bogus" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prośba o pomoc (zwrot zaliczki)
    Date: Sun, 14 Mar 2004 20:09:50 +0100

    Użytkownik "Beata " <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c31kg2$ep4$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy też bez żadnego pisma?

    jest podpisane pokwitowanie otrzymania zaliczki

    > architektury.
    > >

    > Czy ta ustna umowa mała charakter umowy o dzieło??

    Nie mam pojecia jak ja zakwalifikowac. Wg tego co czytam w KC najbardziej
    odpowiada zlecenie (art. 734-751)

> [...]
    > od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało oddane - od dnia, w
    > którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane.
    >
    > Jeśli zaliczka była pokwitowana, to sąd może wydać nakaz zapłaty, bo jest
    > wystarczający dokument. Wówczas należy w sprzeciwie podnieść zarzut
    > przedawnienia.
    >
    > Ewentualnie zarzut przedawnienia 3 letni, który wynika z tego, że powód
    jest
    > przedsiebiorcą a roszczenie zwiazane jest z prowadzeniem działalnosci
    > gospodarczej? Ten termin zależy od tego, czym przedsiębiorca się zajmuje.

    Ja dzialam w imieniu spolki cywilnej a zleceniodawca jest spolka akcyjna.
    Czy w takim przypadku jest mozliwe i uzasadnione zastosowanie art 734-751 ?
    Tam jest mowa o przedawnieniu wszelkich zobowiazan po uplywie 2 lat.

    http://www.gazeta.pl/usenet/