    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: programista i jego prawa do dzieła
    Date: Mon, 24 Feb 2003 11:53:29 +0100

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b3ct17$2b9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ok. Załóżmy jednak, że rozwiązałem umowę z obecnym pracodawcą i chcę
    napisać
    > program dla klienta. Na ile moze być on podobny do programu, który
    > stworzyłem dla obecnego pracodawcy

    balansujesz na kawedzi. bo wg. prawa nie mozesz uzyc najmniejszego
    fragmentu tego co nie nalezy do Ciebie (w tym przypadku do Twego
    bylego pracodawcy). Jednak nikt nie zabroni Ci dalszego przelewania
    swojej wiedzy w tworczosc.

    wiec zakladajac, ze dla klienta robisz ten program od nowa,
    masz do tego pelne prawo.
    jezeli jednak robisz go w oparciu o procedury "wyniesione ukratkiem"
    od pracodawcy -> jest to niezgodne z prawem i narusza prawa
    materialne nie nalezace do Ciebie.

    nie ma i nie bedzie nigdy definicji ktora jasno
    zobrazuje ile i jakich linijek jakiego kodu zrodlowego wolno Ci uzyc,
    dlatego, ze w przypadku programowania te same "linijki" kodu
    zrodlowego powtarzaja sie czesto w najrozniejszym oprogramowaniu.
    to tak jak budowla z klockow lego,
    wzor calej budowli i jego poszczegolne specyficzne elementy
    moga byc chronione, ale same pojedyncze klocki nie.
    (chyba ze patentem, ale to juz zupelnie co innego).