    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: programista i jego prawa do dzieła
    Date: Mon, 24 Feb 2003 11:03:09 +0100

    Użytkownik <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:5434.000002f8.3e59e870@newsgate.onet.pl...

    > To o co chodzi w umowie to to, że wszystko co napiszesz dla firmy X
    > jest jej a nie twoje, chodzi oczywiście o źródla programu i wszystko inne
    > cokolwiek dla firmy X zrobisz. Firma ma mieć wszelką swobodę w operowaniu
    > programem, załatwiając przy tym prawa autorskie.

    ma to wszystko i bez zbednych formalnosci o ile mowu tu o pracy etatowej.

    > Chodzi o to żebyś po
    > teoretycznym rozstaniu z firmą nie powiedział, to moje zabawki, do
    widzenia, a
    > firma nie została z ręką w nocniku.

    w chwili ustania stosunku pracy,
    masz obowiazek "zdania" wszystkiego co nalezy do pracodawcy.
    i o ile umowa nie mowi inaczej - rowniez kodow zrodlowych,
    wszystkich nosnikow, a nawet notatek na bazie ktorych powstalo
    dzielo Twojej pracy. (bo one tez sa pracodawcy, -> jego papier,
    jego dlugopis, zrobione w godzinach pracy za ktore Ci zaplacil).

    > To tak standardowa formuła, że szkoda gadać.

    wcale nie, wrecz odwrotnie. takiej formulki sie raczej nie stosuje,
    bo wynika ona z samych unormowan prawnych, wiec jest zbyteczna.