    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z wypelnieniem weksla
    Date: Sun, 5 Jun 2005 17:32:11 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs8.idea.pl

    news:d7v594$7v8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > określających
    >
    > Nie twierdzę, ze takich warunków nie mozna wpisywać w treść weksla, a
    > rewers weksla, to nadal weksel.

    Tylko czy rewers jest nadal "treścią weksla"?

    > Tak, jak napisałem na początku, fizycznie to na jednej kartce może być.
    > Ale do sądu musi trafić osobno, czyli należy odciąć. Powyższe wynika z
    > art. 2 prawa wekslowego w związku z art. 1.2. Bowiem umieszczenie umowy
    > wekslowej de facto spowoduje, ze w wekslu znajdą się warunki płatności.

    Teoretycznie już samo określenie w wekslu "weksel kaucyjny" pozwala
    domniemywać istnienie warunków do wypełnienia weksla, czy to go unieważnia?
    Dodam również, że określenie "treść weksla" dotyczy, według mnie, raczej
    samego tekstu weksla podpisanego na awersie przez wystawcę. Nie sądzę, żeby
    za treść weksla ktoś chciał uznać np. znaki opłaty skarbowej na rewersie.
    Słowo "weksel" też musi być podane w treści tego dokumentu, a raczej nie
    będzie "wekslem" papier, który ma to słowo tylko na rewersie.

    Podsumowując: bezwarunkowe polecenie zapłaty dotyczy samego zobowiązania
    zapłaty ("zapłacę za ten weksel" - bez podawania warunków). Do weksla in
    blanco może być sporządzona umowa wekslowa, która określa WARUNKI (tak! :)
    jego wypełnienia. Za nadinterpretację wydaje mi się konieczność jej
    umieszczenia na osobnej kartce (po co? Tylko żeby była poza okiem sędziego?
    Czy nie można do pozwu o wydanie nakazu zapłaty dołączać umowy wekslowej?)
    Nie uchybia to bezwarunkowości zapłaty, jeśli są one poza "treścią weksla".

    Nie zamęczajmy już tą dyskusją grupy, ale z chęcią podyskutuję na privie
    :) Jak jesteś zainteresowany, to pisz.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl