    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z dłużnikiem
    Date: Sat, 15 Feb 2003 17:25:01 +0800

    In article <b2krjv$q67$1@news.supermedia.pl>, Stan_Z wrote:

    > Na przyszłość zanim uczynisz ten krok zapoznaj się z przepisami
    > ułatwiającymi egzekucje takiej pożyczki.
    >
    > Art. 485. § 1. Sąd wydaje nakaz zapłaty, jeżeli powód dochodzi roszczenia
    > pieniężnego albo świadczenia innych rzeczy zamiennych, a okoliczności
    > uzasadniające dochłodzone żądanie są udowodnione dołączonym do pozwu:

    Ale tu bardziej chodzi o to aby spróbować wykorzystać taką formę na
    załatwienie sprawy na drodze poza sądowej. Nawet z mojego, szczęśliwie
    dość ubogiego doświadczenia w tego typu sprawach wynika, że podanie
    konkretnej przewidywanej procedury prawnej skłania różnych delikwentów do
    głebszego zastanowienia. Nazwij to efektem psychologicznym ostatniej
    szansy jesli wolisz :)

    Jasne, że takie wezwanie samo w sobie nie jest żadnym materiałem
    dowodowym, ale też w przypadkach wątpliwych może być świadectwem dobrej
    woli.

    --
    Marcin