  • 1. Data: 2006-04-05 11:21:57
    Temat: problem z developerem - inne mieszkanie niz w umowie
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    witam,
    chcialbym zapytac w sprawie sporu z developerem.
    znajoma zamowila mieszkanie (pko development), podpisala umowe i wplacila
    cala naleznosc.
    na miesiac przed odbiorem mieszkania poinformowano ją, ze mieszkanie jest o
    10 m2 wieksze niz mialo byc (i niz to wpisane w umowe) i teraz ma doplacic
    kilkadziesiat tysiecy, jesli chce odebrac klucze.
    bardzo prosze o wskazowki, co mozna tej sprawie zdzialac i jakie sa warianty
    wyjscia z tej sytuacji ?
    wariant doplaty do mieszkania odpada.

    z gory dziekuje

  • 2. Data: 2006-04-05 12:40:02
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    news napisał(a):
> [...]
    > kilkadziesiat tysiecy, jesli chce odebrac klucze.
    > bardzo prosze o wskazowki, co mozna tej sprawie zdzialac i jakie sa warianty

    etam, nic nie musi dopłacać, przecież w umowie miała inne mieszkanie,
    zgodnie z umową albo dostaje mieszkanie za które zapłaciła, albo strona,
    która nie chce dostarczyć towaru (mieszkania) zrywa umowę i płaci karę
    (jeśli było coś na ten temat w umowie), ale przede wszystkim musi oddać
    kasę.
    Analogicznie: płacisz za mieszkanie 100tyś, spisujemy umowę, a ja ci na
    to daję samochód za 150tyś i jeszcze każę dopłacić te 50tyś, to myślisz,
    że musisz dopłacać ?

  • 3. Data: 2006-04-05 12:44:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-05, news <color@{wytnijto}gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > 10 m2 wieksze niz mialo byc (i niz to wpisane w umowe) i teraz ma doplacic
    > kilkadziesiat tysiecy, jesli chce odebrac klucze.

    Zwykle w umowie określona jest procentowo granica tolerancji zmiany
    powierzchni mieszkania. Nie przypuszczam, żeby w mogłoby to być aż
    10m, no ale zależy od wielkości mieszkania i samej umowy.

    Renata

  • 4. Data: 2006-04-05 19:37:24
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Zwykle w umowie określona jest procentowo granica tolerancji zmiany
    > powierzchni mieszkania. Nie przypuszczam, żeby w mogłoby to być aż
    > 10m, no ale zależy od wielkości mieszkania i samej umowy.

    ok, ale jakie nalezy podjac kroki ?
    - wystosowac pismo o wydanie mieszkania zgodnego z umowa ? (oczywiscie
    to nierealne bo mieszkania innego nie ma)
    - wniosek o zwrot pieniedzy wraz z odsetkami ?
    - czy moze dochodzic odszkodowania za nie wywiazanie sie developera z
    umowy (bo wiadomo, ze z tego powodu ma spore problemy mieszkaniowe -
    obecnie musi wynajmowac inne itp.) ?

    jak sie postepuje w takiej sytuacji ?

  • 5. Data: 2006-04-05 20:23:41
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doplacic kilkadziesiat tysiecy, jesli chce odebrac klucze.
    > bardzo prosze o wskazowki, co mozna tej sprawie zdzialac i jakie sa

    Przeczytac dokładnie umowę odnosnie zobowiazania developera i wielkości
    mieszkania + dopuszczalnych odchyłów w wielkości powierzchni i zapisów
    odnosnie zapłaty. Dopiero potem można cos gdybać.

  • 6. Data: 2006-04-05 21:18:11
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Boombastic napisał(a):
    > Przeczytac dokładnie umowę odnosnie zobowiazania developera i wielkości
    > mieszkania + dopuszczalnych odchyłów w wielkości powierzchni i zapisów
    > odnosnie zapłaty. Dopiero potem można cos gdybać.

    juz mowie co stoi w umowie na ten temat (najistotniejsze):

    - zawarta jest umowa przedwstepna (26 sty), 30 sty wplacona pelna
    naleznosc wynikajaca z umowy.
    - cena brutto sprzedazy okreslona w umowie
    - spolka (developer) zobowiazuje sie wybudowac dla nabywcy mieszkanie na
    warunkach i w terminie okreslonych w umowie
    - nie ma mozliwosci dokonywania zmian w projekcie
    - cena mieszkania moze ulec zmianie jesli po dokonaniu powykonawczych
    obmiarow powierzchnia mieszkania ulegnie zmianie w stosunku do
    powierzchni przewidzianej w projekcie o wiecej niz 2%, rozliczeniu
    podlega ta czesc roznicy powierzchni, ktora wykracza ponad przyjeta
    tolerancje 2%

    jednak istotny jest fakt, ze roznica powierzchni (pomiedzy tym co w
    projekcie) wynosi prawie 28% (+10 m2)i developer zada doplaty ~50kpln -
    jak dla mnie to roznica jest zbyt istotna, bo zaczyna to wygladac jak
    calkiem inne mieszkanie.

  • 7. Data: 2006-04-06 00:51:40
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Wed, 05 Apr 2006 13:21:57 +0200, news napisał(a):

    > bardzo prosze o wskazowki, co mozna tej sprawie zdzialac i jakie sa warianty
    > wyjscia z tej sytuacji ?
    > wariant doplaty do mieszkania odpada.
    Znajomy mial podobna sytuacje.
    Rozwiazanie okazalo sie banalnie proste.
    Zarzadal pisemnego potwierdzenia pomiarow z podpisem odpowiedniej osoby
    itp. Kluczowe jest to ze te pomiary musza byc robione zanim jeszcze stana
    scianki dzialowe, zostana zamontowane rozne gadzety typu kafelki itp.
    Zazwyczaj robione nie sa i na tym sprawa sie konczy bo nie maja zadnej
    podstawy do zadania wiecej niz jest w umowie.
    Oczywiscie nastapila wymiana pisemek w tym temacie ale przy odopowiednio
    twardej postawie da sie to zalatwic
    Zycze powodzenia
    POzdrawiam
    --
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:

  • 8. Data: 2006-04-06 06:27:21
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > itp. Kluczowe jest to ze te pomiary musza byc robione zanim jeszcze stana
    > scianki dzialowe, zostana zamontowane rozne gadzety typu kafelki itp.

    A niby dlaczego jest to kluczone? Jaka norma mówi o dokonywaniu pomiarów bez
    ścianek działowych? A jesli developer przyjął normę ISO do obliczeń
    powierzchni to co?

    > Zazwyczaj robione nie sa i na tym sprawa sie konczy bo nie maja zadnej
    > podstawy do zadania wiecej niz jest w umowie.

    To jest zbyt proste. Nawet przy starej normie PN-70 pomiaru dokonywało się w
    świetle murów z odliczeniem wypraw, więc w czym jest problem?

  • 9. Data: 2006-04-08 14:38:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    news wrote:
> [...]
    > cala naleznosc.
    > na miesiac przed odbiorem mieszkania poinformowano ją, ze mieszkanie jest o

    Czyli albo budynek był budowany przez osoby niekompetentne, albo
    niezgodnie z projektem. Jedno i drugie oznacza problemy dewelopera z
    prawem budowlanym.