    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z corka
    Date: Thu, 17 Apr 2003 10:52:17 +0200

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b7i49a$5or$2@absinth.dialog.net.pl...
    > I z powyzszym się zgodze jednak myśle ,że policja wprowadzi tą osobe do
    tego
    > lokalu zgodnie z meldunkiem jak to jest czynione w praktyce a mało tego
    > zaden sąd nie ukara policji za to,że wobec napisanej
    > przez Ciebie powyzej informacji ...
    1.Właśnie tego dotyczy stara łacińska sentencja "Ignorantia iuris nocet",
    czyli "nieznajomość prawa szkodzi".
    Pierwsze pytanie brzmi: "A na jakiej podstawie ten ktoś ma tu mieszkać?".
    "Zameldowania". "Ale czy ma tytuł prawny, bo zameldowanie, to tylko jego
    stwierdzenie, ŻE tu mieszka, co akurat jest nieprawdą. Jeśli się tu
    zameldował, to wprowadził w błąd urząd państwowy i tyle". Można też na
    wszelki wypadek dać im do poczytania ustawę- niech szukają.

    2. Zgodnie z aktualnymi przepisami zameldowując się nie musisz już
    potwierdzać uprawnienia do przebywania w lokalu. Bo zameldowanie to tylko
    oświadczenie urzędowi- tam przebywam. Oznacza to, że może Ci się w domu
    zameldować cała kompania wojska. Podobny numer zrobili dziennikarze
    premierowi. Rozumiem, że nawet nie piśniesz, kiedy policja Ci tych, nawet
    nie wiem ilu, żołnierzy wprowadzi do domu, bo przecież i tak nikt nie uzna,
    że "niby to złamała prawo" i ... wyprowadzisz się grzecznie z rodziną z
    domu, bo przecież razem z kompanią wojska to się raczej nie zmieścicie ;)

    3. Nie rozumiem. Jak w tym kraju prawo ma być przestrzegane, skoro z jednej
    strony świadomość prawna społeczeństwa jest niska, a z drugiej strony nawet
    jak ktoś wyjaśnia "nie musisz się na to godzić", "to jest nielegalne", to
    odpowiedzi są takie, jak wyżej. To po co ja mam tracić czas i wyjaśniać
    obcym ludziom, co mówi prawo w danej kwestii, skoro ludzie wolą bezwolnie
    poddać się "praktyce".

    Pozdrawiam,
    Marta