    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z corka
    Date: Sun, 13 Apr 2003 21:56:25 +0200

    n...@i...pl na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Nie to miałam na myśli.

    A jednak to...

    > Chodziło mi raczej o to, że dziecko jest jak worek
    > - co w niego włożymy, to z niego wyciągniemy.

    No więc ja mówię, że nie. To przypadek idealny, parpatum mobilne :-), ale
    takich nie ma. Do worka wkładają nauczyciele, koledzy, otoczenie, media
    itp. Na działanie worka mają też wpływ cechy genetyczne, oddziaływania
    czynników zewnętrznych (chemia, promieniowanie, etc.). Sieć neuronowa mózgu
    jest tak skomplikowana, że na program jej działania mają wpływ różne
    czynniki, a nie tylko algorytm aplikowany przez rodziców.

    > Że jeśli podchodzimy do
    > kwestii wychowania dzieci poważnie,

    Ja podchodzę. Śmietelnie poważnie. Nie mam zamiaru mieć dzieci :-)

    > to fakt, że dzieci nie respektują
    > pewnych wartości (np. odpowiedzialności za życie swoje i innych) możemy
    > zawdzięczać głównie sobie.

    Można, ale w pewnym zakresie.... W zależności od nakładu starań, mniejszym
    lub większym, ale jednak tylko w częściowym.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/