  • Data: 2007-01-23 21:20:58
    Temat: Re: problem... wiatrówka
    Od: "WS" <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Henry (k) napisał(a):
    >Nie znam się na tym,
    > ale wydaje mi się że każda wiatrówka powinna mieć jakiś certyfikat
    > który poświadczy że faktycznie ma <17J.

    wg http://airguns.pl/18,swift,optics.html taki certyfikat jest
    (praktycznie) bezwartosciowy

    cyt:

    "Warto wiedzieć że jedynym sposobem by uzyskać prawomocne
    zaświadczenie o energii wiatrówki jest skierowanie jej na ekspertyzę
    przez sąd lub Policję. Ekspertyza taka zaświadcza że w dniu badania
    wiatrówka miała x J, czyli zatrzymanie jej przez Policję było
    słuszne bądź nie. Po oddaniu jej właścicielowi w 5 minut można
    energię zmienić - co znów czyni ekspertyzę bezwartościową. "
    "W Niemczech np. wiatrówkę bez pozwolenia (do 7,5 J) kupuje się od
    ręki. Mocną sprężynę też, ale osobno. Tylko, jak się nie ma
    zezwolenia, założyć tej sprężyny nie wolno"

    WS