    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 22 Jan 2013 00:48:56 -0800 (PST)
    Subject: Re: proba zaplaty niepodpisana karta....w castoramie
    From: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 15:21:16 UTC+1 użytkownik news napisał:

    > Swoja
    > drogą do dziś zachodzę w głowę jak to jest że wpisy w umowę typu "jedna
    > strona może dowolnie zmieniać regulamin bez wiedzy i zgody drugiej strony"
    > jest zgodny z prawem?

    LOL, pewnie wystarczy sprawdzić przepisy kc o wzorcach umowy, żeby się przekonać, że
    nie tyle "zgodne z prawem" ile wynikające z przepisów.

    > Znowu zachodzę w głowę nad zgodnością z prawem owego zapisu, bo skoro karta
    > jest banku (ciach)

    Właściwie znów wystarczy zajrzeć do przepisów :)

    > niemniej karta jest nie moja, ale
    > pieniądze tak i zablokowanie mi do nich dostępu jest sprzeczne z umową:)

    Po pierwsze to zależy jaka to karta. Po drugie nawet przy debetówce zablokowanie
    karty nie odcina dostępu do kasy (przy prepaid, tak).

    > Nie widziałem w życiu takiego marketu a zwiedziłem ich kilka setek na
    > terenie całego kraju, pewnie wyjątki też istnieją:)

    Samoobsługowe kasy pojawiły się dawno temu w Auchanie, a pół roku temu wchodzą też w
    Tesco. Samoobsługa jest też w delikatesach koło mojej pracy, w automatach
    sprzedażowych (np. biletowych MPK i PKP we Wrocławiu). Ba, dziś nawet widziałem
    automat Ministerstwa Sprawiedliwości przy wydziale KRS (!).

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl