    From: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo rolne
    Date: Sat, 19 Jun 2004 21:22:59 +0200

    Użytkownik "pabloo" <pabloo[no-spam]@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cb23ah$3a4$1@opal.futuro.pl...
    > Witam
    > Mam następujące pytanie. Pewien gość wydzierżawił pole od mojej babci i
    > zasadził tam maliny. Później to pole zostało przepisane na mojego ojca i
    > jest jego własnością (ma księgę wieczystą). Nie była podpisana żadna umowa
    > dzierżawę z moim ojcem, a wcześniej z babcią też (chyba) nie podpisywał.
    > Była to zdaje się umowa ustna. Teraz ojciec chce zagospodarować tą
    działkę,
    > ale ten gość nie chce zejść ponieważ poniósł by straty (maliny). Teraz
    moje
> [...]
    KC :

    art. 704
    W przypadku odmiennej umowy dzierzawe gruntu rolnego mozna wypowiedziec na
    jeden rok naprzod na koniec roku dzierzawnego, [...]

    polecam jeszcze :

    art. 695 par. 2
    Jezeli dzierzawa nieruchomosci rolnej byla zawarta na okres dluzszy niz 3
    lata lub trwala faktycznie przez okres co najmniej 10 lat. dzierzawcy
    przysluguje z mocy prawa prawo pierwokupu w razie sprzedazy nieruchomosci.

    Ten 2gi przepis zapewne nie bedzie mogl byc zastosowany, ale kto wie?