  • 1. Data: 2007-04-17 16:46:07
    Temat: prawo pierwokupu przez ANR - Pilne.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!

    Jutro mam umowiona wizyte u Notariusza w sprawie zakupu gruntu ornego.
    Dzisiaj przegladajac internet natchnalem sie na informacje, ze prawo
    pierwokupu ma Agencja Nieruchomosci Rolnych (niezly bubel prawny).

    Grunt ten jest zabudowany, ale w geodezji widnieje jako ziemia orna.
    W zwiazku z tym mam pytanie.
    Chcialbym ominac ANR i przeniesc jutro wlasnosc na siebie odrazu bez umowy
    warunkowej.
    Kiedys robilem kurs rolniczy i zdobylem tytul Rolnika Wykfalifikowanego :-)
    Czy to zmienia postac i moge w ten sposob zalatwic wszystko przed
    notariuszem jutro bez warunkowych umow sprzedazy i czekania na odpowiedz
    ANR?

    Prosze o odpowiedz i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-04-17 17:52:00
    Temat: Re: prawo pierwokupu przez ANR - Pilne.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "..::TOMI::.." <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dzisiaj przegladajac internet natchnalem sie na informacje, ze prawo
    > pierwokupu ma Agencja Nieruchomosci Rolnych (niezly bubel prawny).

    Załatw z gminy ostateczną decyzję warunków zabudowy, lub aktualny plan
    zagospodarowania przestrzennego, w którym działka ta przeznaczona jest pod
    zabudowę.

    > Grunt ten jest zabudowany, ale w geodezji widnieje jako ziemia orna.
    > W zwiazku z tym mam pytanie.
    > Chcialbym ominac ANR i przeniesc jutro wlasnosc na siebie odrazu bez umowy
    > warunkowej.

    A ja bym chciał gwiazdkę z nieba. Jak masz decyzję o zabudowie, to
    ominiesz ANR.

> [...]
    > Czy to zmienia postac i moge w ten sposob zalatwic wszystko przed
    > notariuszem jutro bez warunkowych umow sprzedazy i czekania na odpowiedz

    Nie zmienia, musisz spełnić wszystkie warunki tej ustawy, czyli m.in.
    prowadzić gospodarstwo rolne,
    posiadać ziemię i mieszkać w tej gminie w której uprawiasz ziemię i jeszcze
    kilka innych o których w tej chwili nie pamiętam. Powiem Ci tylko, że
    obecnie bardzo ciężko jest być rolnikiem tylko na papierze.

  • 3. Data: 2007-04-17 21:09:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2007 18:46:07 +0200, ..::TOMI::.. napisał(a):

    > Jutro mam umowiona wizyte u Notariusza w sprawie zakupu gruntu ornego.
    > Dzisiaj przegladajac internet natchnalem sie na informacje, ze prawo
    > pierwokupu ma Agencja Nieruchomosci Rolnych (niezly bubel prawny).

    Bez obaw, ANR jak do tej pory kilka razy skorzystała z tego prawa, a w
    99,999% przypadków tego nie robią.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl