eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo pierwokupu dzialki ? (DZ.U. z 2003 NR 64 ust. o ksztaltowaniu ustroju rolnego) › Re: prawo pierwokupu dzialki ? (DZ.U. z 2003 NR 64 ust. o ksztaltowaniu ustroju rolnego)
    From: " bobesh" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pierwokupu dzialki ? (DZ.U. z 2003 NR 64 ust. o ksztaltowaniu
    ustroju rolnego)
    Date: Tue, 16 Jan 2007 10:28:50 +0000 (UTC)

    Joanna <j...@w...pl> napisał(a):

    > http://nisko.bip.pl/
    >

    > Dotychczas dzialka miala charakter rolny, teraz miasto chce ja przeznaczyc
    > pod zabudowe.

    1. Na stronie nie ma aktualnej informacji o przetargach więc skąd wiadomo, że
    ta nieruchomość jest przeznaczona do zbycia?
    2. Ustawa na którą się powołujesz ma zastosowanie tylko do nieruchomości
    rolnych w rozumieniu tej ustawy, a więc takich, które są nieruchomościami
    rolnymi w rozumieniu Kodeksu Cywilnego z (to istotne) wyłączeniem
    nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach
    zagospodarowania przestrzennego na cele inne niż rolne.

    Zatem jeśli Gmina uchwaliła plan zagospodarowania przestrzennego i grunt jest
    przeznaczony pod zabudowę, to prawa pierwokupu nie ma.

    Jeśli planu zagosp. nie ma, nieruchomość w ewidencji gruntów oznaczona
    jest "R" to prawo pierwokupu przesługuje dzierżawcy, jesli:
    1) umowa dzierżawy została zawarta w formie pisemnej i ma datę pewną oraz
    była wykonywana co najmniej 3 lata, licząc od tej daty;
    2) nabywana nieruchomość wchodzi w skład gospodarstwa rodzinnego dzierżawcy.

    Definicje gospodarstwa rodzinnego i rolnika indywidualnego znajdziesz w
    ustawie.

    bobesh