    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [prawo gospodarcze] udostepnianie danych firm i instytucji
    Date: Sun, 21 Feb 2010 17:30:42 +0100

    W dniu 21-02-2010 17:21, gadacz pisze:
    > Witam serdecznie Grupowiczow,
    >
    > Z tego co wiem, to na komercyjnych stronach,
    > moge udostepnic dane teleadresowe firm i instytucji bez ich zgody,
    > bo to sa informacje jawne.
    >
    > Powstalo jednak pytanie,
    > czy bez zgody w/w moge zamieszac informacje na temat jakosci oferowanych
    > uslug?

    Pewnie, o ile opinie są rzetelne, tj. nie są to wymysły w celu
    oczernienia kogoś. Tak długo jak są to rzeczywiste opinie (nie muszą być
    ani dobre ani złe), to ich publikacji nie może się sprzeciwić osoba,
    którą się opiniuje. Oczywiście sprzeciw mogą wyrazić autorzy tych
    opinii, ale to chyba nie wchodzi w grę.

    > jak wiadomo, nie kazdy bedzie miec dobre opinie i dlatego zastanawiam
    > sie jak to wyglada z punktu widzenia naszego prawa.

    Jedyne co można zarzucić w takiej sytuacji to to, że opinie są zmyślone
    i są przejawem nieuczciwej konkurencji. Ale to oczywiście taka firma
    musiałaby udowodnić.

    > jesli ktos wie cos na ten temat,
    > albo poratuje stosownym odnosnikiem do paragrafu,
    > bede wdzieczny.

    Nie ma paragrafu na to, bo nie jest to zakazane.

    --
    .B:artek.