    From: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do fotografowania
    Date: Wed, 25 Jan 2006 20:16:30 +0100

    news:dr8gem$i1s$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:dr8co6$hms$1@nemesis.news.tpi.pl Tofifik

    > 1. Nauczyciel nie jest osobą publiczną.
    > 2. Nauczyciel może być fotografowany tak samo jak każda osoba prywatna
    > przy
    > uwzględnieniu przepisów mówiących o ochronie dobra osobistego jakim jest
    > wizerunek. Ciebie także można sfotografować w dowolnej sytuacji jak się
    > komuś spodoba. Co innego publikacja fotografii.
    >
    > BTW - jakiś czas temu spotkałem pośrednio się z tym problemem. Któryś ze
    > słuchaczy mojego kolegi postanowił nagrywać kamerą jego wykład. Mój kumpel
> [...]

    nie chodzi o to czy wykladowca bedzie kogos straszyl tylko o to czy ja np
    moge focic go do woli. wiem ze dopoki nie opublikuje zdjecia to moge robic
    co mi sie podoba jedynie ze rektor zrobi zakaz fotografowania w calej
    szkole. ale myk jest taki ze podobno na uczelni wywalili kozaka co zdjecia
    robil komorka, wiec zastanawiam sie jak to jest w tym konktretnym przypadku:
    fotografowanie wykladowcow.