  • 1. Data: 2003-11-20 14:04:34
    Temat: prawo autorskie do filmow na tasmie 16 mm / tantiemy czy co ??? Help
    Od: "Kent1" <p...@g...pl>

    witam
    proszę o poradę

    czy wyświetlając stare filmy ( starsze niż z roku 1980) z projektora na
    taśmie 16 mm w np. pubie, powinienem komus płacic jakies tantiemy czy inne
    oplaty z tego tytułu ? Są to stare socjalistyczne filmy z Polski, Czech,
    Węgier, a takze polskie krótkometrażówki, kroniki itp. Dodam tylko, ze nie
    pobieram zadnej opłaty za wstęp na tego typu projekcje, nic na tym nie
    zarabiam, a filmy pozyczane są z filmoteki wojewódzkiej
    Jak sprawa wygląda ???

    dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2003-11-21 01:08:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bpihje$ooe$1@news.onet.pl>, Kent1 wrote:
> [...]
    > oplaty z tego tytułu ? Są to stare socjalistyczne filmy z Polski, Czech,

    Tak

    > Węgier, a takze polskie krótkometrażówki, kroniki itp. Dodam tylko, ze nie
    > pobieram zadnej opłaty za wstęp na tego typu projekcje, nic na tym nie
    > zarabiam, a filmy pozyczane są z filmoteki wojewódzkiej

    Nie ma znaczenia skąd są.

    > Jak sprawa wygląda ???

    No tak, że obowiązuje Prawo Autorskie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-11-21 06:34:06
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tak
    [...]
    Trzeba się skontaktować w tej srawie z ZAIKS-em w Warszawie (ew. z oddziałem
    wojewódzkim).
    Sm