    From: Przemysław Bernat <P...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo a negatyw ???
    Date: Mon, 21 Oct 2002 16:06:08 +0200

    Sebastian Szymanowski wrote:
    > skoro ma taki talent to OK, ale to fotograf mówi mi ile kosztuje to dzieło
    > czyl w tym przypadku 80 zł za 1 ujęcie i 3 odbitki, kupa szmalu zważywszy że
    > tego typu odbitka kosztuje 1,5 zł
    > czyli za swoją pracę twórczą (talent) bierze 80-3x1,5= 75,5 zł a przecież
    > ja nie muszę już chcieć robić sobie więcej odbitek bo mi 3 wystarczą na całe
    > życie. A skoro już negatyw istnieje i najgorszą pracę już wykoanł to
    > dlaczego z tego negatywu każda następna fotka ma kosztować 15 zł ???
    > A spotkałem się już że biuorą nawet 53 zł ! ZA CO ? za to że czegoś nie
> [...]

    Wiesz co ? Marudzisz :-) Kup sobie jednorazowy aparat za 25 PLN, daj do
    wywołania po 25gr. za odbitkę i będzie taniej :-) Obskoczysz osiem
    takich imprez.

    Nie wiem w czym problem. Umawiasz się z fotografem na sesję i 3 odbitki
    za 80PLN, dodatkowe odbitki po 15PLN. Uczciwy układ. Jeżeli żadasz
    negatywu to umów sie z nim tak. BTW odbitka nie kosztuje 1,5PLN.
    Fotograf nie nosi swoich prac do Rossmana, a jak nosi to nie jest
    fotograf. Dolicz do kosztów, że każde ujęcie dla klienta to kilka klatek
    negatywu.

    A jeżeli uważasz, że kasują za drogo to jest proste rozwiązanie: kup
    aparat, otwórz zaklad i zbij ceny o połowę. Na fotografa nie tzreba
    żadnych uprawnień, ani koncesji. Otwierasz zakład i jest.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek