  • Data: 2010-07-02 10:34:57
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-02 09:29, Maddy pisze:
    [...]
    > To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i
    > rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł. (to są szacunki,
    > wiem ile kosztuje doba na OIOMie i ile kosztowały, leki które we mnie
    > wpompowano - to nie była aspiryna).

    Ok, rozumiem Twoje podejście i wyliczenia, ale ... tu dochodzimy do
    początku tego wątku czyli niemożliwości skorzystania w rozsądnym czasie
    z usługi, na którą się przez cały czas pracy składam. Pozwolisz, że
    przypomnę
    "Raz na kilka lat odwiedzam lekarzy i trafiło mi
    sie dziś. Dostałem skierowanie z niemowlakiem do neurologa, sprawa pilna.
    Byłem w Częstochowie w kilku miejscach i wyznaczono mi termin na styczeń
    2011r. To jakaś paranoja !!!!"

    Ty miałaś szczęście, że znalazło się łóżko, lekarz itd. Niektórzy
    dostają komunikat jak powyżej. I wtedy co, pozostaje być wcześniej
    zapobiegawczym i wykupić abonament w jakimś LuxMedzie, Medicoverze,
    Falcku czy czymś podobnym. Tylko że to co miesiąc pareset złotych,
    których na dodatek nawet nie odliczysz w PITcie od dochodu. Ten system
    jest zły, skorumpowany, przeciążony zgrają urzędasów kosztem nawet
    lekarzy. Tylko diabeł tkwi w szczegółach : nikomu się nie spieszy do
    prawdziwej reformy, bo to pozbawiłoby cieplutkich państwowych posadek
    zbyt wiele osób, które mają zbyt wielu wysoko postawionych znajomych. Od
    przyszłego roku wejdzie (jak nic nie skopią) nowy dowód osob., z tzw.
    chipem. Nic nie stało na przeszkodzie, żeby już teraz zacząć integrować
    go z systemem informacji medycznej. Nic nie stało w teorii... Piloty
    takiego systemu dały całkiem przyzwoity wynik, tylko jednocześnie
    pokazały, że sporo stanowisk jest zwyczajnie zbędnych. No i ... poszły
    do szuflady, głęboko.

    > Mówisz o operacjach. A co z chorobami przewlekłymi. Cukrzyca typ II,
    > miażdżyca, POCHP (palisz?). One kosztują więcej niż przeszczep serca.
    > Tyle że koszt rozkłada się na wiele lat. Za to choroba taka na ogół
    > powoduje, że już niewiele składki od chorego do systemu wpłynie.

    Policz, ile kosztuje wyprodukowanie paczki papierosów, a ile ta paczka
    kosztuje w sklepie. Akurat temat palaczy i ich zdrowia był tu kilka razy
    wałkowany i tak naprawdę to dla państwa są oni bardzo "ekonomiczni".
    Najpierw od każdej fajki płacą ogromny podatek akcyzowy, a potem sobie
    umierają młodo. Z drugiej strony całkiem niedawno opublikowano wyniki
    badań w dużych miastach na całym świecie i wyszło, że tzw. pył miejski
    jest bardziej rakotwórczy niż dym tytoniowy. I co teraz, dodatkowy nowy
    podatek od mieszkania w dużym mieście? To kwestia czasu

    --
    MZ