    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie do zdjęć prywatnych
    Date: Mon, 20 Sep 2004 13:34:27 +0800

    In article <cihiiv$re0$1@nemesis.news.tpi.pl>, buster wrote:
    > A jeżeli ja powiem że się umawiałem na zdjęcia + negatywy za wcześniej
    > określoną kwotę ?

    To będziesz musiał wykazać że tak faktycznie było.

    > Oczywiście w świetle prawa, ale jak ktoś z uśmiechem na ustach mówi że może
    > dać negatyw, ale za 500zł od rolki to nóz sie w kieszeni otwiera. W tym
    > przypadku jest to czysta złośliwość, co da się doskonale wyczuć w czasie
    > rozmowy.

    Co najwyżej pewnie chciwość, ale tak sobie myślę, że nie jest to duża
    kwota za doświadczenie na przyszłość, aby wszystkie tego typu umowy
    zawierać zawsze pisemnie i z dokładnie wyszczególnionymi warunkami.

    > Też jestem tego zdania, ale z pewnymi ludźmi w ogóle nie da się dojść do
    > porozumieniaz - facet idzie w zaparte, każda rozmowa kończy się jego
    > szyderczym śmiechem. Po prostu maluczki człowiek - wie że może być górą i to
    > wykorzystuje - pewnie jedyna rzecz jaka go w życiu cieszy.

    To go olej albo zaakceptuj ofertę i miej to z głowy.

    > Zgadza się, ale czy nie obowiązują jakieś standardy - chyba są jakieś
    > widełki którymi kieruje się UOKiK w takich sprawach.

    Nie obowiązują (w omawianym zakresie). Przecież facet nie ma obowiązku ci
    tego w ogóle sprzedawać.

    > Musiałem skorzystać z lawety po kolizji drogowej, samemu ją opłacając. Kilku
    > laweciarzy przez telefon podało cenę między 300 a 400 zł na tej trasie. A
    > jeden podjął się usługi za 130 zł. Miło, uprzejmie. Na miejscu wziął 100 i
    > prosił, aby go polecać innym znajomym. Ot - wolny rynek.

    No i tutaj również. Więcej z nim interesów robić nie będziesz, no nie?

    > Z tego wnioskuję że jedyne co mogę zrobić to "niepolecac" fotografa -
    > smutne.

    Prawdopodobnie tak.

    --
    Marcin