  • 11. Data: 2008-03-15 09:41:37
    Temat: Re: prawa autorskie do meczu piłkarskiego
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jesteś członkiem PZPN? BO jak nie, to ich statut możesz mieć w
    > głębokim poważaniu.

    Bzdura. Poczytaj ustawę o sporcie kwalifikowanym, to dowiesz się kogo
    dotyczy statut PZPN.

    > Ja sobie też mogę napisać w regulaminie domowym, że jestem
    > właścicielem praw majątkowych do wszystkiego, co leci w moim
    > telewizorze.

    Ale jak rozumiem ten przepis tam się znalazł, bo wszyscy posiadacze tych
    praw w jakiś sposób przekazali je do PZPN. Próbuję się właśnie
    dowiedzieć, kto te prawa przekazał.

    > Moim zdaniem prawo nie zabrania. Ale praktyczne zrealizowanie może
    > być kłopotliwe, bo organizator nie musi Ci umożliwić niczego więcej
    > niż to, za co zapłaciłeś.

    Po pierwsze to nic mi nie musi umożliwiać - dopóki nikomu nie będę
    przeszkadzał to może mi co najwyżej próbować kamerę zasłonić. No i
    wyrzucić też mnie nie może. A po drugie, to kto jest organizatorem meczu
    reprezentacji Polski?

    Tak mnie właśnie naszło, jest 'afera' z prawami do transmisji meczów
    Euro 2008, za które TVP nie chce zapłacić kupy kasy. Chyba taniej by im
    wyszło po prostu postawić na trybunach kilka kamer i spokojnie zrobić
    transmisję?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2008-03-17 13:48:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <frg5ks$r3n$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Bzdura. Poczytaj ustawę o sporcie kwalifikowanym, to dowiesz się kogo
    > dotyczy statut PZPN.

    Poczytałem. Kogo masz na myśli - zawodników (sprzeciw!) czy ministra?

    > Ale jak rozumiem ten przepis tam się znalazł, bo wszyscy posiadacze tych
    > praw w jakiś sposób przekazali je do PZPN. Próbuję się właśnie
    > dowiedzieć, kto te prawa przekazał.

    Wątpię. Raczej PZPN sobie wziął.

    > Po pierwsze to nic mi nie musi umożliwiać - dopóki nikomu nie będę
    > przeszkadzał to może mi co najwyżej próbować kamerę zasłonić.

    Śmiem twierdzić, że może nie tyle próbować, co zrobić to dosyć
    skutecznie.

    > No i
    > wyrzucić też mnie nie może.

    Chyba że będziesz zakłócał porządek i utrudniał innym oglądanie
    widowiska...

    > A po drugie, to kto jest organizatorem meczu
    > reprezentacji Polski?

    Zapewne to zależy.

> [...]
    > Euro 2008, za które TVP nie chce zapłacić kupy kasy. Chyba taniej by im
    > wyszło po prostu postawić na trybunach kilka kamer i spokojnie zrobić

    Naprawdę uważasz, że dałoby się to zrobić z sensowną jakością wbrew woli
    organizatorów?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2008-03-17 14:41:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 15 Mar 2008 10:41:37 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > Euro 2008, za które TVP nie chce zapłacić kupy kasy. Chyba taniej by im
    > wyszło po prostu postawić na trybunach kilka kamer i spokojnie zrobić

    Ale organizator może sobie powiedzieć, że nie chce widzieć tam tych
    kamer?
    Chyba że znów wrócimy do tematu "skoro to miejsce publiczne to wolność
    Tomku w swoim domku" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 14. Data: 2008-03-17 14:42:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 13 Mar 2008 19:54:41 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > § 1. PZPN (...) jest wyłącznym właścicielem wszelkich praw majątkowych i
    > niemajątkowych do spotkań (...) reprezentacji Polski (...), a w
    > szczególności praw telewizyjnych, reklamowych i marketingowych
    > realizowanych odnośnie powyższych spotkań i rozgrywek za pośrednictwem
    > dostępnych środków audiowizualnych, radiowych, dźwiękowych, internetu i
    > wszelkich innych istniejących obecnie oraz w przyszłości środków
    > technicznych.

    No i bardzo dobrze, tu jest mowa o realizacji itd.
    Aczkolwiek wiele będzie zależało od tego jakiej treści umowę PZPN
    podpisze z konkretnym operatorem czy nadawcą.

  • 15. Data: 2008-03-17 17:56:11
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Ale organizator może sobie powiedzieć, że nie chce widzieć tam tych
    > kamer?

    Mi chodzi o to, że być może bardziej się opłaca zapłacić organizatorowi
    za zgodę na przyniesienie swojej kamery, niż zapłacić temu co już kamerę
    przyniósł za prawo do udostępnienia nagrań.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2008-03-18 08:22:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Mar 2008 18:56:11 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Mi chodzi o to, że być może bardziej się opłaca zapłacić organizatorowi
    > za zgodę na przyniesienie swojej kamery, niż zapłacić temu co już kamerę
    > przyniósł za prawo do udostępnienia nagrań.

    Ale skoro organizator sprzedał wyłączne prawa do postawienia statywu
    nadawcy A za $99999999 to pewnie nadawcy B nie sprzeda za mniej niż ta
    cena plus kara umowna plus jakiś "bonus" za utratę reputacji :-)

  • 17. Data: 2008-03-18 18:36:24
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Poczytałem. Kogo masz na myśli - zawodników (sprzeciw!) czy ministra?

    Art 1. pkt 2., art 4. pkt. 3., art. 12. Sprzeciw odrzucony.

    > Wątpię. Raczej PZPN sobie wziął.

    I tak może być. Przy czym wychodzi na to, że sam mecz nie podlega PA.

    > Śmiem twierdzić, że może nie tyle próbować, co zrobić to dosyć
    > skutecznie.

    Tylko że "nas" może być np. 100.

    > Chyba że będziesz zakłócał porządek i utrudniał innym oglądanie
    > widowiska...

    "dopóki nie będę nikomu przeszkadzał"

    > Naprawdę uważasz, że dałoby się to zrobić z sensowną jakością wbrew woli
    > organizatorów?

    Technicznie? Żaden problem. Wola organizatorów? Kwestia ceny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 18. Data: 2008-03-18 18:40:26
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Ale skoro organizator sprzedał wyłączne prawa do postawienia statywu
    > nadawcy A za $99999999 to pewnie nadawcy B nie sprzeda za mniej niż ta
    > cena plus kara umowna plus jakiś "bonus" za utratę reputacji :-)

    A dlaczegóż by nie? Raz sprzedał za X, to co za różnica czy za drugim
    razem weźmie X, X/2, X/10? I tak będzie do przodu. Chociaż faktycznie,
    kara i bonus mogą być duże.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 19. Data: 2008-03-19 12:06:37
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <frp243$qdg$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Art 1. pkt 2.,

    "Uprawianie sportu kwalifikowanego".

    > art 4. pkt. 3.,

    Regulamin ropzgrywek. To nie to samo co statut PZPN.

    > art. 12.

    ???

    > Sprzeciw odrzucony.

    Ponawiam.

    > I tak może być. Przy czym wychodzi na to, że sam mecz nie podlega PA.

    Od początku tak twierdzę :)

    > Tylko że "nas" może być np. 100.

    Ale i tak nie macie armat...

    > "dopóki nie będę nikomu przeszkadzał"

    Jak wyjmiesz kamerę, to zaczniesz. Zakładając oczywiście, że ktoś ma
    interes w uniemożliwieniu nagrania/transmisji.

    > Technicznie? Żaden problem.

    Z sensowną jakością _i_ wbrew woli.

    > Wola organizatorów? Kwestia ceny.

    Zgoda (oczywiście nie zawsze w grę będą wchodziły tylko pieniądze).