    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie a stare komputery i oprogramowanie
    Date: Fri, 20 Dec 2002 13:10:32 +0100

    KS wrote:

    > Interesuje mnie publiczne wykorzystanie starego sprzętu i oprogramowania
    > komputerów typu Atari 65XE, Commodore 64, ZX Spectrum.

    AFAIK w ustawie o uchronie praw autorskich byla tgz. "abolicja" ktora mowila
    ze oprogramowanie spiracone przez bodaj 1992 rokiem nie jest objete tym
    prawem autorskim (chodzilo zeby nagle nie zaistaniala koniecznosc wymiany
    calego oprogramowania uzywanego nielegalnie przez wszystkich).

    > Czy mogę to robić, czy prawa autorskie obowiazuja dla takich sprzetów?

    Sprzet wykorzystywac mozesz jak najbardziej. Oprogramowanie sadze tez, po
    pierwsze z powodu tej abolicji, a po drugie jest takie niepisane (nie
    slyszalem zeby ktos mial problemy w zwiazku z tym) prawo ze starutkie
    programy staja sie 'abandonware' i wszyscy uzywaja do woli. Chociaz to jest
    juz niepisane wiec nieprawne.

    > Czy prawa autorskie wygasly skoro firmy juz nie istnieją?

    Firmy jako takie nie dzialaja na tym polu na ktorym dzialaly, jednak prawa
    autorskie, prawa do nazwy itp pewnie pozostaly "czyjes". Z tego co wiem to
    Unreal zostal zrobiony ni mniej ni wiecej a przez firme ktora powstala w
    wyniku przeksztalcen Atari.