  • Data: 2004-02-06 23:07:29
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <s...@f...komputerek>, narmo wrote:
    > Witam, jeśli ktoś wykona zdjęcie zwierzęcia, np. konia i chciałby to
    > zdjęcie za darmo opublikować w sieci, to czy musi mieć zgodę
    > właściciela? Na co mógłbym się powołać?

    W przypadku ogólnym MZ nie musi bo koń to koń, a nie utwór w rozumieniu
    Prawa Autorskiego:

    Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83, Art.1. u.1. Przedmiotem prawa autorskiego jest
    kazdy przejaw dzialalnosci twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony
    w jakiejkolwiek postaci, niezalenie od wartosci, przeznaczenia i sposobu
    wyrazenia (utwór).

    (koń sam w sobie nie jest zwykle efektem pracy twórczej)
    A w przypadku szczególnym, gdy koń taki jest wynikiem długotrwałej i
    świadomej selekcji (i takich tam) to pewne wątpliwości mam ale
    niekoniecznie są one coś warte :)

    --
    Marcin