    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prąd na lewo...
    Date: Mon, 15 Dec 2003 22:12:55 +0100

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał w wiadomości
    news:brl4k2$md2$1@news.onet.pl...

    > tak , jest to poza lokalem
    > i ja tego nie zrobiłem ...
    > moja 75 letnia babcia na która jest mieszkanie i umowa tez tego
    > nie zrobiła ..
    >
    > jaki surogat ?

    Taki, że bez względu na to, kto to zrobił i dla czego, to bezsprzecznie
    część prądu miałeś za darmo. No i teraz trzeba za tę część zapłacić. A że
    generalnie nie wiadomo ile tego prądu było, więc w przepisach określono
    jakąś tam kwotę. Ta wpłacona przez Ciebie kwota, to jest zapłata za ten
    darmowy prąd w formie ryczałtu. Gdyby doszli do wniosku, że to Ty jesteś
    winien kradzieży, to dodatkowo powiadomili by organa ścigania.

    > z tego co się dowiedziałem ktoś na nas doniósł ..
    > przecież to bez sensu

    Czemu uważasz, że to bez sensu? Czy sądzisz, że Tobie przysługuje prąd za
    darmo. Inni muszą płacić. Zastanawiające jest tylko to, skąd tamta osoba
    wiedziała o tej kombinacji z instalacją. Skoro to poza obiektem, to może
    sama dokonała przeróbki.

    > rozumiem gdybym miął bojler w domu , kuchenkę elektryczna albo
    > takowe grzejniki ..

    Jakbyś miał te urządzenia, to byś po prostu więcej darmowego prądu zużył.
    Ale ich brak nie dowodzi wcale Twojej niewinności.