  • Data: 2007-10-23 16:09:46
    Temat: Re: pracodawca-oszust
    Od: "karen" <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ffl2gj$d3j$1@news.dialog.net.pl...
    > zestawienia ze znacznie powszechniej zrozumiałym łamaniem elementarnych
    > zasad zachowania.

    jasne

    > Grupa ta służy dyskusjom na tematy związane z prawem. Nie jest bezpłatną
    > amatorską poradnią prawną, choć najczęściej nie szkodzi gdy często taką
    > rolę pełni.

    tysiace polakow nawet nie stac na porade prawna doskonale wiemy ile to
    kosztuje,
    uwazam, ze wskazane jest podzielic sie inf. jesli ktos wie wiecej na jakis
    temat...

    > Przesadzasz, i to w obu kwestiach.

    nie przesadzam od dluzszego czasu jestem na obczyznie ale takiej biurokracji
    jak w polsce nie spotkalam nigdzie i obojetnosci na to co wokolo sie
    dzieje...

    > Poza tym już raz zwróciłem uwagę - autorka wątku o nic nie prosiła, o nic
    > nie pytała.

    bedac czytajaca grupe pewnie liczyla na to, ze ktos rzuci kilka informacji
    od czego zaczac, jak pokierowac sprawa, do kogo najlepiej byloby sie
    zwrocic...

    > Jakich dyskryminowanych?
    > Mówimy o dorosłej osobie, która _ponad_ _rok_ _pracowała_ _bez_ _umowy_ w
    > warunkach nieregularnie wypłacanego wynagrodzenia. Rok! I to nie było
    > gdzieś na zadupiu z 35% bezrobociem tylko w jednym z najwiekszych miast w
    > Polsce.

    no wlasnie :) a takich firm oszukujacych ludzi jest bardzo duzo... wlasnie w
    duzych miastach

    nie sadze by durnego szefa firmy mozna byloby czegos nauczyc :)

    > Żeby móc podnieść dumnie głowę przede wszystkim trzeba mieć charakter oraz
    > szacunek do siebie. I nie można być tchórzem.

    tak sadzisz, ze z braku charakteru i szacunku do siebie pracuje sie za 400
    czy 600 zl?
    no fakt ja , Ty moglabym sobie pozwolic na szukanie nowej pracy przez
    dluzszy okres
    ale np. matka/ojciec samotnie wychowujacy dzieci hm nie sadze / dzieci nie
    poczekaja na chleb/
    a w polsce jest duzo takich rodzin gdzie po oplaceniu z tych 600 zl.,
    pozostaje echo i kobieta szuka pracy chociazby w nocy za 250 zl. to starczy
    na mleko i chleb dla dzieci , wlasnie w duzym miescie , osoba piszaca post
    tez cos wspomniala o jakies nedznej kwocie i obojetnie czy zrobila to
    informacyjnie czy tez oczekiwala pomocy

    w Polsce przescigamy sie naszymi madrosciami, lubimy ukierunkowywac, dawac
    wytyczne, ponizami innych bo jestesmy lepsi? ok...ponioslo mnie

    > Niepotrzebnie generalizujesz. To prosta droga do błędnych wniosków.

    nie sadze bym generalizowala ale nauczmy sie sluchac tego cichego
    wewnetrznego krzyku wydobywajacego sie z czlowieka i nie mowmy, ze zle sie
    wyslowil ...
    nauczmy sie sluchac bo moze przyjdzie taka chwila, ze naszego glosu nikt nie
    uslyszy ...

    kiedys dostalam anonim z tresci wynikalo, ze gdzies bardzo zle sie dzieje,
    na skrawku papieru
    gosciem moim w tym momencie byla pani z MOPS, ja wpatrywalam sie w ten
    skrawek probujac zrozumiec o co tej osobie chodzi,
    gosc moj j.w powiedzial " wie Pani jak do nas przychodza takie bazgroly to
    wywalamy je do smieci , szkoda sie zajmowac takimi rzeczami"
    te slowa mnie zszokowaly ... nie wyrzucilam i dotarlam do problemu... bylo
    bardzo zle i wierz mi nie moglam Pani powiedziec by udala sie do biura
    pisania podan by zadowolila mnie forma pisma...

    > Nie, ja też przecież nie jestem, ale _wypada_ chyba umieć poprawnie
    > sklecić prostą wypowiedź w ojczystym jezyku, nie sądzisz?

    jasne tylko z ta poprawka, ze jak mam moznosc komus pomoc to nie interesuje
    mnie kim on jest i jaki jest czy jak pisze

    > Przecież tu wszyscy odpowiadają bezinteresownie.
    jasne ale jak ktos jest troche inny niz grupa by sobie tego zyczyla moze
    spotkac sie hm...

    tak niekiedy obrzucajac kogos blotem :)

    takim ludziom trzeba pomagac

    nie?