    Date: Fri, 21 May 2010 15:14:26 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca w dni wolne - problem z pracodawcą

    W dniu 21-05-2010 14:41, Wojtek pisze:
    > Mam
    > Użytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Mam umowę o pracę.

    W takim razie wszystko powyżej 8 godzin dziennie, 40 godzin tygodniowo i
    5 dni w tygodniu to nadgodziny. Powinieneś dostawać dodatek za
    nadgodziny i dni wolne (nie mówiąc już o wynagrodzeniu zasadniczym za te
    ekstra godziny pracy), ewentualnie za pracę w dni - wolne inny dzień wolny.

    Jeżeli pracodawca odmawia, to pozostaje PIP.
    Po anonimowym zgłoszeniu mogą przyjść na kontrolę. Nigdy nie ujawniają
    kto doniósł, chociaż mogą nieoficjalnie napomknąć, że był donos.
    Jak jest niewielu pracowników to pewnie pracodawca się zorientuje, kto
    to mógł być.

    Możesz też iść na ostro i pozwać pracodawce do sądu - jeżeli nie
    dostałeś wolnych dni należy Ci się dodatkowe wynagrodzenie.
    Ale to już nie będzie anonimowe i zasadniczo z etatem możesz się pożegnać.

    Musisz mieć jednak jakieś dowody, że pracowałeś ponad normę. To nie musi
    być ewidencja czasu pracy (bo pewnie jej nie ma a jak jest, to na
    papierze wszystko się zgadza, na ile znam takie firmy), to mogą być inne
    dokumenty na których jest np. Twój podpis (np. dowody dostaw). Mogą być
    świadkowie.

    Pytanie jak bardzo jesteś zdeterminowany i jak oceniasz swoje szanse na
    znalezieni innej pracy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813