    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "pożyczka" bez umowy
    Date: Thu, 15 Dec 2005 22:51:35 -0600

    Tomasz wrote:
    > Witam.
    >
    > Znalazłem się w nieciekawej sytuacji. Ktoś tam, powiedzmy z dalszej rodziny,
    > pracuje w domu maklerskim. Od długiego czasu wbrew przepisom trudni się graniem
    > na giełdzie podając personalia swojego męża. Ta osoba zachęciła moją żonę,
    > abyśmy dali jej jakąś kwotę (5.000 zł), a ona bez ryzyka, zupełnie bezpiecznie,
    > będzie coś tam ugrywać i da nam umówioną (ustnie) kwotę (200 zł/miesiąc).
    > Zapewne resztę, o którą my nigdy nie pytaliśmy, zostawiała sobie. Taki układ
    > miała z kilkoma członkami swojej rodziny. Nie wiem w jaki sposób, prawdopodobnie
> [...]

    Od strony prawnej, jeżeli sąd uwierzy w zeznania świadków to sprawę wygrasz.
    Od drugiej strony prawnej wygląda to tak, że jak sprawę przegrasz, to
    oznacza, że pożyczki "nie było", więc druga strona bazując na
    niekorzystnym dla ciebie wyroku wygra sprawę o próbę "wyłudzenia" 5000
    zł bez żadnego problemu.