    From: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozew przeciw ZUS - proszę o pomoc
    Date: Fri, 8 Apr 2005 19:14:46 +0200

    > wszystkie odwołania składane były przez mamę albo przeze mnie osobiście,
    > mamy
    > kopie ze stemplem potiwrdzającym datę wpłynięcia do ZUS

    Bardzo madrze.

    > czyli to dodatkowo potwierdza,że nic w tej sprawie ZUS nie zrobił

    Wbrew pozorom to całkiem dwie różne sprawy. Jedna komórka źle naliczyła
    podstawę świadczenia, a inna komórka robi wypłaty. W tej drugiej
    wygenerowano spis osób którym należne jest wyrównanie i fruu poszło, nawet
    niewiedzieli o toczącym się sporze.

    > czy skargę na bezczynność składa się do sądu czy do ZUS (jakiejś wyższej
    > instancji w ZUSie) ?

    ZUS to dziwny twór i tak naprawdę nie ma wyższej instancji. W przypadku
    decyzji można się odwołać tylko do sądu ubezpieczeń, w przypadku egzekucji
    (ale w bardzo wąskim zakresie) do Naczelnika Izby Skarbowej. W przypadku
    skargi na bezczynność jest już trudniej bo przepisy o tym nie mówią. Można
    by siębyło podeprzeć Kodeksem Postępowania Administracyjnego i składać
    skargę do NSA i jednocześnie składać pozew do sądu ubezpieczeń. Można by też
    było w tej sprawie napisać do Prezesa ZUS (do piachu z nią! ;) ) ale: z tego
    co wiem Prezes nie jest władny w takich sprawach (kuriozum) i
    najprawdopodobniej odeśle sprawę do Dyrektora Oddziału z którym walczycie
    lub napisze pismo że sprawępozostawia bez rozpatrzenia i radzi skierować
    sprawę do sądu administracyjnego

    > wszystkie odwołania były składane przed terminem 30 dni od otrzymania
    > kolenjych decyzji, tak więc w tej materii jest wszystko ok.

    Miło mi gdy ludzie tak szczegółowo dbają o swoje interesy, drażnią mnie Ci
    którzy dużo krzyczą a jak przyjdzie co do czego to się okazuje że nawet nie
    ruszyli pewnej części ciała w swojej sprawie.

    >Dodatkowo mama
    > była w ZUS Żyrardów, gdzie były jej druki RP7 (ZUS w Pruszkowie nawet nie
    > zajrzał do nich przy wyliczaniu świadczenia, dopiero mama wymogła
    > przesłanie
    > tych druków do Pruszkowa), i pracownica tamtego ZUS nie umiała wytłumaczyć
    > tego stanu rzeczy i zapewniała że cała racja jest po stronie mamy

    Bo była jakaś niedouczona chyba lub zaspana. Składając dokumenty o
    naliczenie i przyznanie świadczenia nalezy osobiście dopilnować dostarczenia
    wszelkich dokumentów (tak stanowią przepisy i tak samo jest w przypadku
    kapitału początkowego). ZUS ze swej strony nie robi nic w tej sprawie, nic
    nie sprawdza, nie ściąga dokumentów (jeżeli ktoś powie że jest inaczej jest
    wierutnym kłamcą).

    > pozew o uporczywe i bezzasadne przeciąganie sprawy, niekorzystne
    > naliczenie
    > należnego świadczenia - ma coś takiego sens ?

    Raczej pozew o nieprawidłowe naliczenie świadczenia. Sprawę bezczynności
    trzeba skierować na drogęinnego postępowania i się nim posiłkować tylko.

    > ZUS w Pruszkowie - czy w takim przypadku też do sądu w Warszawie, czy
    > wystarczy do sądu Rejonowego w Pruszkowie do odpowiedniego wydziału ?

    Tak, na odwrocie decyzji powinno być pouczenie o tym. Trzeba skierować do
    Okręgówki w Warszawie.

    > dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    Nie ma za co, pracuję w tej firmie i walczę z głupotą urzędników. Pewne
    efekty już są, ilość takich spraw jak Twoja drastycznie u nas spadła. Zanim
    pracownik odstawi taką szopkę to się 100x zastanowi. A gdy już się zdarzy to
    uwierz mi że przeprasza i szybciutko naprawia swój bład. Są też tacy którzy
    płacą za swoje błędy, a sumy są całkiem spore (i bardzo dobrze, bo zamiast
    pić kawę z rana powinien zbadać dogłębnie sprawę). Oczywiście nie piszę że
    jest wszystko OK, bo tak nie jest, ale napewno jest lepiej. Gdyby nie pewna
    osoba na świeczniku (łubu dubu) byłoby jeszcze lepiej.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl