  • 11. Data: 2003-09-10 17:46:00
    Temat: Re: pozew o odsetki
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > jaka jest podstawa prawna, szkałam w kodeksie i coś nei mogę znaleźć??
    > pozdro

    Koledze Robertowi chodzilo zapewne o art 466 kc. Wyzej napisalem czemu nie
    zgadzam sie w opisanym stanie z jego twierdzeniem.

    Dan

  • 12. Data: 2003-09-10 17:47:01
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > A od jakiej kwoty? No bo mnie wychodzi, że jakikolwiek procent od kwoty
    głównej 0 zł, to 0 zł.

    no ale jesli ktoś zapłacił 15 -go a powinien 10- go to za 4 dni odsetek sie
    nalezy !! - np.gdyby to była kwota 100000 zł to odsteki nawet jednodniowe są
    wysokie !
    kizzi

  • 13. Data: 2003-09-10 18:12:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    art. 466 kc

  • 14. Data: 2003-09-10 21:24:23
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > ale jeśli goście wysłali jakikolwiek inny dokument w
    > którym napisali, że kwota główna jest spłacona, to tego długu odsetkowego
    > przed sadem taki pewny bym nie był.

    W tej sytuacji faktycznie moze byc problem zwlasza w kontekscie art 60 kc.
    Pozostaje wtedy tylko obalenie domniemania co moze okazac sie nielatwe.

    Dan

  • 15. Data: 2003-09-11 13:04:16
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    ha , a jeśli była płacona przelewem to żadnego pokwitowania nei ma??
    kiz

  • 16. Data: 2003-09-11 13:07:58
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > ha , a jeśli była płacona przelewem to żadnego pokwitowania nei ma??
    > kiz

    czy może powinno się upomnieć o odstetki w dniu zapłaty kwoty głównej, ??

  • 17. Data: 2003-09-11 22:12:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | czy może powinno się upomnieć o odsetki w dniu zapłaty kwoty głównej, ??

    Wystarczy, że prześle oświadczenie woli, iż z przesłanych 100 zł, to 10 zł
    zaliczył na odsetki a 90 zł na spłatę główną i do zapłaty pozostaje 10 zł z
    odsetkami od dziś.