  • 1. Data: 2004-03-06 11:43:50
    Temat: pozew do sądu pracy...
    Od: Bono <b...@c...net>

    Witam
    mam taki probelem
    Otóz chciałbym złożyć pozew do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
    przeciw ukochanej instytucji jaka jest ZUS :) który nie chce wypłacić mi
    wyrównania pomimo iż
    przez dłuzszy okres czasu pobierałem świadczenia o zanizonej kwocie.
    Jak ma wygladac taki pozew?
    Musze go składac za posrednictwem Zus-u ?
    Siedze od 2 godzin na guuglach ale nic satysfakcjonujacego mnie nie
    znalazłem.

    z góry dzięki i pozdrawiam Bono

  • 2. Data: 2004-03-07 17:36:23
    Temat: Re: pozew do sądu pracy...
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Nie bardzo rozumiem kogo i za co chcesz sądzić.
    W Sądzie Pracy możesz zaskarżyć pracodawcę swego np za to że płacił zaniżone
    składki itd. Czynisz to bez pośrednictwa ZUS, ewentualnie jako podkładkę
    możesz dać jakiś wyciąg z ZUS i paski za wynagrodzenie od pracodawcy.
    Jeśłi chcesz się sądzić z ZUSem, to nie wiem czy przez Sąd Pracy czy przez
    Cywilny..?
    Może postaraj się lepiej przdstawić swój problem.

    K.

  • 3. Data: 2004-03-08 14:59:02
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Bono" <b...@c...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak ma wygladac taki pozew?
    > Musze go składac za posrednictwem Zus-u ?

    Pozew zaadresowany do Sądu Okręgowego - Sądu Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych przygotowuje się w 2 egzemplarzach i składa się w ZUS.
    W pozwie trzeba podać nr świadczenia i sformułować prawnie uzasadnione
    swoje żądania względem ZUS (np. podwyższenie świadczenia od dnia
    ......... i wyrównanie zaległości z odsetkami) podając uzasadnienie.
    Ale wcześniej najlepiej jeszcze osobiście porozmawiać w ZUS, może uzna
    swą pomyłkę i naprawi błąd bez ingerencji sądu.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-03-09 12:47:40
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

> [...]
    > Ale wcześniej najlepiej jeszcze osobiście porozmawiać w ZUS, może uzna
    > swą pomyłkę i naprawi błąd bez ingerencji sądu.

    No co ty! Od kiedy pozew składa się w ZUSie a nie w Sądzie Pracy?
    Należy dowiedzieć się gdzie jest właściwy dla jego miejsca zamieszckania Sąd
    Pracy (wcale nie usi być okręgowy - wystarczy Grodzki)

  • 5. Data: 2004-03-09 16:59:58
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Ania & Krzyś" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No co ty! Od kiedy pozew składa się w ZUSie a nie w Sądzie Pracy?
    > Należy dowiedzieć się gdzie jest właściwy dla jego miejsca
    zamieszckania Sąd
    > Pracy (wcale nie usi być okręgowy - wystarczy Grodzki)

    Proponuję dokładne przeczytanie wstępnego postu, z którego wynika, że
    ZUS nie jest pracodawcą, tylko wypłaca świadczenie (a więc ?
    rentę/emeryturę/zasiłek chorobowy/zasiłek opiekuńczy/zasiłek
    pielęgnacyjny itp.) w zaniżonej wysokości.

    Dlatego sprawa może się toczyć przed sądem ubezpieczeń społecznych, a
    pozew składa się za pośrednictwem ZUS, który dołącza do pozwu znajdujące
    się w ZUS akta.

    Gdyby Bono był pracownikiem ZUS, a kwestią sporną byłyby zobowiązania
    ZUS jako pracodawcy, to pozew należałoby złożyć w rejonowym sądzie pracy
    (można skorzystać z pomocy PIP).

    Pozdrawiam

    wa