    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Date: Tue, 2 Feb 2010 12:27:41 -0000

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message
    news:hk7266$sud$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > A uczyli o zasadzie ograniczonego zaufania?
    > Zasada ta okresla, ze *regula* jest zaufanie, ze inni uczestnicy ruchu
    > beda zachowywac sie w zgodzie z przepisami.

    Zasada ograniczonego zaufania mowi o tym, zde ktos inny moze sie NIE
    stosowac do przepisow a nie domniemanie, ze bedzie sie stosowac, w takim
    przyapdku ja moge miec wszystko w dupie bo inni beda za mnie myslec?

    > "każdy uczestnik ruchu drogowego, jak też inna osoba znajdująca się na
    > drodze oraz w jej otoczeniu, ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu
    > przestrzegają przepisów kodeksu drogowego,..."

    Aha, ja tez licze na to, ze jutro bedzie sloneczko.

    > aktualne zachowanie jakiegoś uczestnika stanowi uzasadnione podejrzenie do
    > odmiennego jego zachowania "
    >
    > A zatem normalna sytuacja jest to, ze jadac droga licze ze inni beda
    > przestrzegac przepisow - a wiec, ze zaden idiota nie wtargnie na jezdnie,
    > ze kierowca wyjezdzajacy z drogi podporzadkowanej ustapi pierwszenstwa,
    > gdy jedziemy droga glowna

    Nie! Jedyne co mozesz zrobic to myslec za innych! A nie zwalac myslenia za
    ciebie.
    Masz zawsze domniewywac, ze kierowca na przeciwko moze byc pijany. I masz na
    to uwazac, dlatego masz zawsze jadac samochodem miec szczegolna uwage.
    Musisz domniewyac, ze nastolatek/tka wybiegnie roztragniona zaa autobusu.
    Bo ty prowadzisz pojazd ktory moze zabic, ty masz maszyne i ty nia kierujesz
    nie maszyna toba.

    > "... chyba że ..."
    >
    > i dochodzimy do *wyjatku potwierdzajacego regule*:
    >
    > "...aktualne zachowanie jakiegoś uczestnika stanowi uzasadnione
    > podejrzenie do odmiennego jego zachowania "
    >
    > Czyli dopiero pewne przeslanki, gdy sie pojawia, moga nakazac nam
    > odstapieniie od tej zasady. A wiec np. widac, ze inne bachory wybiegaja
    > zza autobusu, ze graja w pilke, itp.

    Zadsada ograniczonego zaufania mowi, ze wszystko na drodze moze byc
    niezgodne z przepisami ruchu.
    I ty masz o tym pamietac, dorbaianie ideologi o domniemaniu przestrzegania
    prawa przez innych jest chore i debilne! To tak jak ja bym domniemywal, ze
    wszyscy katolicy stosuja sie do dekalogu... sklad wiec wojny wywolane przez
    katolikow?
    Wierzmi, tylko zasada ograniczonego zaufania. Dla wlasnego dobra....