    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Date: Mon, 01 Feb 2010 19:50:26 +0100
    <1yo9n.144752$cU2.125292@newsfe22.ams2> <hk5679$ql0$1@inews.gazeta.pl>
    <kqp9n.144910$cU2.100438@newsfe22.ams2> <4b66670f$1@news.home.net.pl>
    <hk5tm5$qs8$2@node1.news.atman.pl>
    <z_x9n.161670$jE1.136677@newsfe27.ams2>

    On 2010-02-01 11:25, pmlb wrote:
    > Oczywiscie, jesli kierowca nie ma na tyle wyobrazni by przewidzic co
    > moze sie wydazyc zza zakretem lub zza autobusem, krzakiem [...]

    Byłem świadkiem wypadku, który wydarzył się według takiego scenariusza:
    - samochody stały przed skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną, czekając
    na zielone światło.
    - mój samochód stał jakieś 50-60 metrów przed syganalizatorem.
    - przed moim (stojącym) samochodem *wtargnął* na jezdnię kilkustoletni
    chłopiec. Zrobił to na tyle szybko, że nawet nie zdążyłem przesunąć ręki
    z kierownicy do klaksonu. Wbiegł wprost pod samochód nadjeżdżający z
    przeciwka ...

    Na całe szczęście tamten samochód jechał wolno i wprawdzie dzieciak
    "przeleciał przez maskę", ale skończyło się to na (mam nadzieję) niezbyt
    groźnych obrażeniach + uszkodzeniu przedniej szyby w samochodzie.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania, w zasadzie wszystkie samochody powinny
    stale stać na jezdni, bo przecież nie da się przewidzieć każdego
    przypadku kiedy pieszy "wyłączy myślenie".

    BTW, jak się dowiedziałem później (kiedy byłem przesłuchiwany jako
    świadek) dzieciak rzekomo obejrzał się w lewo, później w prawo, później
    znowu w lewo i następnie wszedł na jezdnię. I wtedy nadjechał ten -
    najwyraźniej poruszający się z prędkością bliską prędkości światła -
    samochód.

    piotrek