  • 1. Data: 2003-05-29 07:15:44
    Temat: postępowanie spadkowe - prośba o pomoc po raz drugi
    Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl>

    Mam zamiar przeprowadzić postępowanie spadkowe po moich dziadkach.
    Spadkobiercami będą najpierw moja matka i ciotka (córki), a potem połowa
    przejdzie na mnie. Do podziału jest działka 1000 m.kw. I teraz mam problem z
    dokumentami do tegoż postępowania. Jakie są potrzebne? Wiem, że akt ślubu
    dziadków, akty ich zgonu, skrócone odpisy aktów urodzenia dzieci. Ale czy
    coś poza tym jeszcze, np. akty ślubu matki i ciotki, czy akty urodzenia
    dziadków? A jakie dokumenty sądowe się wypełnia, tzn. jakiś wniosek, czy
    podanie o rozpoczęcie postępowania spadkowego? Wiecie może gdzie można wzór
    takiego dokumentu znaleźć? Jakie są opłaty i kiedy się je wnosi? Czy jeśli
    nieruchomość nie ma księgi wieczystej, to będzie konieczne jej założenie (z
    tego co słyszałem to nie). No i nie wiem, czy to ma znaczenie, ale w
    dokumentach mam wpisane, że jest to "las bez prawa do zabudowy kubaturowej".
    Podobno to plus dla nas, bo możemy do Urzędu Skarbowego i Sądu podać jakąś
    minimalną wartość za teren praktycznie bezurzyteczny.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc

  • 2. Data: 2003-05-29 16:11:01
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin(-ek)" <g...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podobno to plus dla nas, bo możemy do Urzędu Skarbowego i Sądu podać jakąś
    > minimalną wartość za teren praktycznie bezurzyteczny.

    Do takiej sprawy to kłania się udział mecenasa.

    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-05-30 07:34:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Grupy" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin(-ek)" <g...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > wzór
    > (z
    > kubaturowej".
    [...]

    > Do takiej sprawy to kłania się udział mecenasa.
    >
    > Pozdrowienia
    > Michał

    Przepraszam Panie Michale ale PO CO ?

    Przeciez to prosciutka sprawa...
    Wniosek do sadu okreslajacy ktojest spadkodawca a kto jest spadkobiedca,
    Dokumenty z ktorych wynika ze spadkobieca to spadkobierca, oplata... i
    juz...

    Sadu wartosc spadku nie obchodzi,
    US jak mu sie ne bedzie podobala wartosc podana przez spadkobiercow sam
    sobie wartosc okresli
    a jak sie to nie bedzie podobalo spadkobierca zastanowia sie nad powolaniem
    bieglych...

    Do czego wlasciwie ten mecenas ?

    Boguslaw