  • 11. Data: 2003-06-17 23:17:51
    Temat: Re: postępowanie spadkowe po ?mierci
    Od: P <h...@a...com>

    On 16 Jun 2003 15:28:20 +0200, p...@o...pl wrote:

    >zmarł mój Tata i czy w zwi?zku z tym muszę koniecznie w jakim? terminie
    >rozpocz?ć postępowanie spadkowe - jest jeszcze Mama i mój brat.

    6 miechow od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku z testamentu /
    ustawy (bez testamentu) zlozyc oswiadczenie o przyjeciu lub odrzuceniu
    spadku. Jak nie zlozysz to "przyjmujesz" i odpowiadasza za wszelkie
    dlugi bez ograniczen.

    Ale postepowanie o stwierdzenie nabycia spadku (pisemko 1000zl
    prawnikowi albo samemu w 15 minut) to w terminie dowolnym, zazwyczaj
    minimum 6 miechow od (chyba) otwarcia spadku (zgonu)

  • 12. Data: 2003-06-17 23:18:12
    Od: P <h...@a...com>

    On 16 Jun 2003 16:13:44 +0200, p...@o...pl wrote:

    >powiedział, że
    >jego adwokat powiedział mu że trzeba najpóĽniej do 6 miesięcy po ?mierci
    >zainicjować postępowanie spadkowe ???

    NIE

  • 13. Data: 2003-06-18 21:22:26
    Temat: Re: postępowanie spadkowe po śmierci
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Okej - ale jeśli nie chcemy niczego sprzedawać i obaj z bratem nie
    przymierzamy
    > się do żadnego podziału "majatku po Tacie" - wszystko niech ma Mama - to
    nic de-

    Problem w tym, że to nie jest jej w całości ;] Ona też nie może tym
    dysponować.

    > facto nie musimy robić i żadne terminy wobec Urzędu Fiskalnego czy
    czegokolwiek
    > innego nas nie zmuszają do niczego ?

    Chyba urzędu skarbowego ;]
    Art. 6. ust. 1. Ustawy o podatku od spadków i darowizn: "Obowiązek podatkowy
    powstaje: 1) przy nabyciu w drodze dziedziczenia - z chwilą przyjęcia
    spadku".

    Czyli w zasadzie nei musicie nic robić. Co najwyżej będzie Wam się trudniej
    żyło.

    Pozdrawiam,

    Washko