    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pornografia a wiek
    Date: Fri, 21 Feb 2003 20:51:58 +0100

    "Kidprotect" <f...@k...pl> wrote in message
    news:b334c5$1g5n$1@news.atman.pl...

    > 1. Jak wiekszosc Marcinow Olenderow (czy Olendrow?) masz chyba sklonnosc
    do
    > latwych i niepotrzebnych uogolnien.

    Preferuje odmiane Olendrów ( Olendra ). I byc moze mam.

    > 2. Nie znam sie na moralnych krzyzowcach. ja nie mam nic do pornografii
    pod
    > warunkiem, ze wystepuja w niej osoby dorosle i jej odbiorca sa rowniez
    osoby
    > dorosle. dopoki po zadnej ze stron nie pojawia sie dziecko, nie widze
    > niczego zdroznego. nie wiem wiec, czy zasluguje na taki zaszczyt jak miano
    > "moralnego krzyzowca" :)

    Nie chodzi tu o stosunek do pornografii tylko stosunek do polityki karnej.
    Jesli o mnie chodzi, to mozesz byc jej zagorzalym przeciwnikiem, bylebys nie
    wprowadzal mi w panstwie represyjnego systemu narzucajacego Twoje poglady na
    sprawy moralne.

    > 3. strona internetowa to ewidentnie rozpowszechnianie, stad skrot myslowy.
    > jesli wiec nie uzyje sie zapisu "produkuje w celu rozpowszechniania", to
    > pasuje "rozpowszechnia".

    Skrót, nie skrót - faktem jest, ze pominales znamie przestepstwa, tymsamym
    rozszerzajac zakres penalizacji. Moja ocena jest taka, ze zrobiles to
    celowo. Rozpowszechnia poza tym pasuje gdzie indziej a Ty powiedziales
    'produkuje'.

    > 4. wyrazilem swoja opinie, to mi wolno. jak ktos chce, to zawsze moze
    > przeciez zlecic dobrym prawnikom napisanie opinii prawnej.

    A czy ja mówie, ze nie wolno? Ja wyrazilem tez swoja. Moze mi nie wolno?

    > 1. smiem watpic, by spoczely. na szczescie.

    O - i co? Nie 'moralny krzyzowiec' chcacy mi wprowadzac policyjne panstwo
    terroru?

    > 2. wiesz, co? napij sie walerianki. za bardzo sie przejmujesz ...

    Wiem o tym. Faktycznie sie tym przejmuje i staram sie zwalczac pomysly,
    które uwazam za szkodliwe dla mnie i dla panstwa jako calosci. Mozna to
    nazwac poczuciem obowiazku.

    "chorzy na
    > glowe inkwizytorzy", "moralni krzyzowcy"... masz bujne slownictwo, pelne
    > emocji, ale niewiele w tym argumentow i tresci.

    Nie bylo okazji anin ie mialem na calu przedstawiac argumentów, tylko
    negatywna ocene pewnego swiatopogladu, który winien byl odejsc w niepamiec w
    raz z Sanctum Oficium, ale jak widac ma sie dobrze.

    > dyskusja nie polega na
    > wzajemnym obrazaniu sie (bo jak rozumiem mialy to byc okreslenia
    obrazliwe).

    Zalezy dla kogo. Poza tym przyznaje, ze "chorzy na glowe' odnosnie
    induwiduuów ( ??? jak to mozna inaczej napisac? ), które goruja tam te
    zmiany w prawie karnym, jest zupelnie chybiony. Oni doskonale wiedza, ze to
    sa banialuki a robia to tylko, by tanio zyskac poklask tluszczy. PiS na tym
    az do Sejmu wiechal i rosnie w sile. Paranoja.

    > ale nie wiem, czy jestes w stanie to pojac...

    Watpie.

    > Jak dla mnie - EOT. Gdy dojrzejesz do spokojnej rozmowy, chetnie wroce do
    > tematu.

    Ja spokojny jestem zawsze. Nawet jak kogos obrazam, to jest to swiadoma
    manifestacja negatywnego stosunku do tejze osoby czy raczej
    wyznawanego/gloszonego przez nia pogladu.

    Depi.