    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pornografia
    Date: Sun, 5 Jan 2003 22:50:09 +0100

    Generalnej definicji chyba nigdzie nie ma. No przynajmniej ja nie znam.
    Pewną namiastką definicji może być treść art. 202 kk. W $ 3 zapisano: "Kto
    produkuje w celu rozpowszechniania lub sprowadza albo rozpowszechnia treści
    pornograficzne z udziałem małoletniego poniżej lat 15 albo związane z
    użyciem przemocy lub posługiwaniem się zwierzęciem (...)". Wynika z tego, że
    tego typu treści są pornografią na pewno. Co do reszty, to co jakiś czas
    wybucha dyskusja, ale nie wiele z niej wynika. Za mojej pamięci Sejm już
    kilka razy przymierzał się do sformułowania ustawowej definicji. Ostatnio
    miało to być przy okazji wprowadzania obecnego kodeksu karnego. Jak dotąd
    jednak nic nie wymyślono.