  • 1. Data: 2004-10-01 21:19:36
    Temat: poreczenie i komornik
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    kolega ma klopot obiecalem spróbowac
    kilka lat temu kolega poreczył kredyt
    wszytko bylo ok do czasu - jak zwykle w takich przypadkach

    poniewaz kredytobiorcy nie poszczescilo sie w tym kraju - wyjechał zdazył
    spłacic oko 70 % kredytu i zostałao okolo 20 tys zł
    przebywał w grecji - kredytu od tej chwili zaprzestał spłacać - a ze zycie
    mu sie znudziło to sie powisił (rodziny nie miał)
    jednak jeszcze przed jego zejsciem bank zarzadał kasy od poreczycieli - bylo
    ich 2 - - jeden sie wypioł bo nie pracował i wyjechał za granice gdzie
    obecnie stara sie o obywatelstwo niemieckie

    a mój dobry kolega rozpoczą spłate poreczenia - wtedy jeszcze pracował i
    komór zabierał kase z pensji - poniewaz nie ma on wykształcenia itd. ani tez
    wiedzy prawniczej (bo niby skad) płacił i juz - pewnie niewiele by wskórał

    po jakis czasie został zwoniony z pracy - komór zabierał zasiłek - z 20 tys
    zostało do spłaty jeszcze 12 tys - odsetki wciaz rosna a on ima sie róznych
    prac (równeiz na czarno) bo komornik domaga sie spłat owego poreczenia -
    obecnie nie pracuje i nie ma oficjanie dochodów - jak coś zarobi to musi w
    zabkach kase oddawac komorowi - przez okresem budowlanym zwykle cieniutko
    przedzie (jest murarzem z zawodu) i w zimie komornik czy tez sad (dokladnie
    nie zrozumialem) wyznaczył mu kwote do społaty 2500 zł albo zamieni to na
    sankcje w postaci pozbawienia wolnosci 218 dni - niby skad on to ma wziać
    skoro jest bez pracy - jednak załątwił i tem klopot - zarobił ciezko choc na
    czarno - niestety skonczył sie sezon budowlany i znów nie bedzie mógł
    spłacać - bo niby z czego - a za kratki to mu sie nie usmiecha iść -bo niby
    co on zlego zrobił ? aby siedziec w pierdlu?

    prosze szanownych grupowiczów o informacje w jaki sposób moze on ułożyc sie
    z komornikiem, wierzycielem, bankeim lub ewentyalnie jakie kroki powinien
    zrobić aby nie groziły mu dodatkowe sankcje i nie rosły odsetki od tego
    długu - bo wg obliczeń te 12 tys bedzie spacał jeszcze okolo 15 lat a odda w
    sumie okolo 80 tys zł

  • 2. Data: 2004-10-01 21:59:03
    Temat: Re: poreczenie i komornik
    Od: "Janusz P." <j...@p...pl>

    a w/g jakiego ustawodawstwa, czy oby polskiego za problemy ze spłatą
    kredytu idzie się do pierdla??? no chyba że albo został wyłudzony,ale to nie
    dotyczy poręczycieli.
    Użytkownik "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:cjkhrr$1ug$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-10-01 22:02:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    > spłacać - bo niby z czego - a za kratki to mu sie nie usmiecha iść -bo
    niby
    > co on zlego zrobił ? aby siedziec w pierdlu?

    Coś kręcisz.... nie ma sposobu aby dostać wyrok za to, że poręczył komuś
    kredyt i go nie spłaca, bo niby na jakiej podstawie?

  • 4. Data: 2004-10-01 22:37:01
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Janusz P. napisał:

    > a w/g jakiego ustawodawstwa, czy oby polskiego za problemy ze spłatą
    > kredytu idzie się do pierdla??? no chyba że albo został wyłudzony,ale to nie
    > dotyczy poręczycieli.

    Dotyczy .... działanie w porozumieniu - Cel zaciągnięcie kredytu z
    zamiarem niespłacania ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 5. Data: 2004-10-01 22:38:36
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Dotyczy .... działanie w porozumieniu - Cel zaciągnięcie kredytu z
    > zamiarem niespłacania ...

    Tak z ciekawości - można prosić o paragraf? Nie chodzi o to porozumienie, ale
    o "zaciągnięcie kredytu z zamiarem niespłacania". Bo akurat znam sytuację,
    gdzie gość wziął kredyt gotówkowy i... nie spłacił ani 1 raty, bo mu się nagle
    życie finansowe rozpadło.

  • 6. Data: 2004-10-01 22:48:13
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kredytobiorca napisał:

> [...]
    > gdzie gość wziął kredyt gotówkowy i... nie spłacił ani 1 raty, bo mu się nagle

    Ogólnie statystycznie najczęściej kredytowe paragrafy na wokandach to :

    284
    286
    297

    W uzasadnieniu wyroku zazwyczaj jest napisane Zaciągnął kredyt z
    zamiarem niespłacania , czym działał na szkodę ... bla bla bla ...

  • 7. Data: 2004-10-02 09:45:09
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > Coś kręcisz.... nie ma sposobu aby dostać wyrok za to, że poręczył
    > komuś
    > kredyt i go nie spłaca, bo niby na jakiej podstawie?

    hymm on twierdzi ze wyroku nie ma - twierdzi tylko ze mu to grozi -
    dokładnie moze nie zrozumiałęm lub on dokladnie nie zalapał - pisałem to
    wieczorem po spotkaniu z nim - wydaje mi sie ze dobrze wytłumaczylem to co
    mu grozi - jesli jednak nie to sorry - albo go źle zrozumiałem albo coś
    pokreciliśmy - tak czy inaczej - to chyba nie wnosi za wiele - wazniejsze
    jest to czy on jako osoba bez zasiłk i bez pracy - musi ten kredyt spłacać -
    mimoze nie ma dochodu ?- a jesli juz musi to jak powtrzymac zapedy komornika
    aby z kumlpa sciagał jak najmniej - i aby dług nie rósł ?

  • 8. Data: 2004-10-02 10:18:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzyttkownik Hubertus <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl> w poscie
    news:cjlthn$shg$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > hymm on twierdzi ze wyroku nie ma - twierdzi tylko ze mu to grozi -

    Moze go postraszyl komornik :)

    > jesli juz musi to jak powtrzymac zapedy komornika aby z kumlpa
    > sciagał jak najmniej - i aby dług nie rósł ?

    Raczej komornika nikt i nic nie powstrzyma - tylko wierzyciel moglby to
    zrobic.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 9. Data: 2004-10-02 16:43:21
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > Raczej komornika nikt i nic nie powstrzyma - tylko wierzyciel moglby to
    > zrobic.

    no dobrze ale kolega nie ma dochodu - wiec komornik nie bardzo ma z czego
    sciagac kase - a jednak sciaga bo mój kolega zarabia na czarno - czy moze go
    w ten sposób zastraszac ? i czy jego straszenia maja jakies poparcie prawne
    lub skutki np cz moze w sadzie wymusic zatrzymanie kolegi ?
    i co mozna wskórac u wierzyciela (investbank)? czy mozna prosic o
    zaprzestanie działań komorniczych i np ułozyc se z bankiem ze to jemu bedzie
    sie splacac to poreczenie a nie komornikowi który bierze kase dla siebie a
    potem oddaje dalej

  • 10. Data: 2004-10-02 20:55:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 02 Oct 2004 00:48:13 +0200, Stasio Podróżnik naskrobał(a):

> [...]
    >
    > W uzasadnieniu wyroku zazwyczaj jest napisane Zaciągnął kredyt z
    > zamiarem niespłacania , czym działał na szkodę ... bla bla bla ...

    blablabla - faktycznie cwaniak od razu przy podpisywaniu umowy kredytowej
    planował się powiesić żeby nie spłacić.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org