    From: "Cezar" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: porada potrzebna - KK art 217
    Date: Sun, 18 May 2008 23:30:28 +0200

    > chodzi bardziej o lekcje manier niz odszkodowanie. rozumiem ze
    > w przypadku gdy nie zapadnie wyrok skazujacy to ja zostaje z kosztami
    > sprawy a jego nic to nie kosztuje ?

    W zasadzei tak jak napisales. Mozliwe sa odstepstwa - zobacz rodzial o
    kosztch w k.p.k.

    > oprocz wpisu sa jakies jeszcze koszta takiej sprawy ?

    Po twojej stronie np pelnomocnik jesli chcesz go miec.

    Jesli "przegrasz" to druga strona moze zadac zwrotu swoich kosztow.
    Teoretycznie moze tez wytczyc Ci sprawe za "szarganie dobrego imienia", co
    moze skonczyc sie np zadoscuczynieniem, odszkodowaniem (za poniesione
    koszty) oraz np obowiazkiem publikacji przeprosin na Twoj koszt.

    Cezar