    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomylka grafologa
    Date: Mon, 25 Nov 2002 01:43:58 +0100

    | nie koloryzuje. zlozylem wniosek o powolanie innego grafologa wraz z
    | uzasadnieniem i o ponowne przesluchanie swiadkow i konfrontacje w
    obecnosci
    | prokuratora. to co mnie niepokoi, to wlasnie to krotkie zdanie
    prokuratora.
    | niestety nie rozwinal go. wyszedl z pokoju w pilnej sprawie.
    | ciekawi mnie twoja opinia na temat grafologa. czy jesli sie pomylil, a tu
    | sie pomylil na pewno, to mozna takiego goscia o cokolwiek oskarzac?
    gliniarz
    | powiedzial mi, ze jedyne co moze go spotkac, to brak nastepnych zlecen. i
    | jeszcze jedno pytanie.

    No nie tak całkiem. Może stracic uprawnienia biegłego. A to już nie
    przelewki! Jednak od biegłego wymaga się wiarygodności. Co po opinii
    biegłego, jesli nie wiadomo, czy sam wie, co pisze.

    | czy opinie grafologow sa bezspornym dowodem w jakiejkolwiek sprawie?

    Żadna opinia nigdy nie jest bezspornym dowodem. Sąd ma obowiązek oceniać
    całokształt sprawy, a nie tylko jej wycinek. Jeśli świadkowie kategorycznie
    zaprzeczyli, jakbyś podpisywał w ich obecności tę umowę to opinia wydaje się
    bardzo nikłym dowodem. Jeśli prokurator będzie miał wątpliwości, to powoła
    drugiego biegłego. No, prawdopodobieństwo, że będzie dwóch idiotów jest
    raczej znikome. Zdarzało się, że z badań tkwi przychodziły wyniki z sufitu i
    sąd w takich sprawach musiał opierać się na dowodach ze świadków.

    Czy przedstawiono Ci w tej sprawie zarzut (powinieneś otrzymać wówczas
    pouczenie). Jeśli tak, to otrzymasz w tej sprawie postanowienie. Zresztą,
    podejrzewam, że gdybyś poszedł do prokuratury, to pewnie byś się dowiedział
    wszystkiego i byłoby po sprawie.