    From: "Krzyniek " <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomocy pobicie
    Date: Wed, 10 Apr 2002 18:43:18 +0000 (UTC)

    > nie znam sie na kk, ale prosze, wytlumacz mi, dlaczego uwazasz, ze
    > uszkodzenie ciala nie jest efektem pobicia, i dlaczego nie maja tu
    > zastosowania 157/2 lub 158/1, a od biedy 159? (butelka-moze stluczona?) lub
    > 160/1?
    Uszkodzenie ciała to czyn z art. 157kk. Pierwszy paragraf tego artykułu
    ścigany jest z oskarżenia publicznego- prokurator ma obowiązek zająć się tym
    czynem. Paragraf drugi ścigany jest z oskarżenia prywatnego i to pokrzywdzony
    jest oskarżycielem, który musi, wraz z odpowiednią opłatą, złożyć akt
    oskarżenia w sądzie.W przypadku tym nie mówimy o pobiciu, gdyż w pobiciu musi
    uczestniczyć przynajmniej 3 osoby (napastnicy i atakowani).Z tego też powodu
    art. 158 i 159 nas nie interesują.Art. 160kk to inna bajka... Jeżeli
    pokrzywdzonemu nic się nie stało to możemy mieć jeszcze do czynienia z
    art.217kk.

    ...Gwarantuję Ci, że poszkodowany nie
    > pójdzie
    >
    > sam nie pojdze. ale moze złozyc pozew. i wygra bez wiekszych problemow.
    > Aby złożyć coś w sądzie trzeba wiedzieć co tam napisać, gdzie to
    zanieść,itp. Poza tym jestem pewien, że gościu chcący za rozwalenie swojej
    głowy jedynie 500 zł nie zaryzykuje swoich pieniędzy, które musi wyłożyć
    przy powiadomieniu sądu o jego tragedii. Ponadto o stwierdzeniu czyjejś winy
    decyduje wiele okoliczności i w praktyce nie wystarczą do tego jedynie
    zeznania ofiary...