    From: "David Adler" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomocy pobicie
    Date: Wed, 10 Apr 2002 11:40:03 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Milewski" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:a8uka7$omg$1@news.gazeta.pl...
    > Na wstępie jedna bardzo istotna uwaga. Zachowanie Twojego głupiego kolegi
    > żadne pobicie, ale uszkodzenie ciała, które z art. 158kk nie ma nic
    > wspólnego.

    nie znam sie na kk, ale prosze, wytlumacz mi, dlaczego uwazasz, ze
    uszkodzenie ciala nie jest efektem pobicia, i dlaczego nie maja tu
    zastosowania 157/2 lub 158/1, a od biedy 159? (butelka-moze stluczona?) lub
    160/1?

> [...]
    > rozstrój zdrowia... na czas powyżej 7 dni to jest to czyn ścigany z
    > oskarżenia publicznego i po powiadomieniu o tym prokuratury poszkodowany
    > teoretycznie nie ma możliwości wycofania się. Jeśli zaś lekarz uznał, że
    > obrażenia spowodowały rozstrój... na okres poniżej 7 dni to jest to czyn
    > scigany z oskarżenia prywatnego i poszkodowany musi szukać sprawiedliwości
    > bezpośrednio w sądzie- prokurator nie obejmie tego ściganiem , gdyż uzna
    ze
    > nie ma w tym interesu społecznego. Gwarantuję Ci, że poszkodowany nie

    sam nie pojdze. ale moze złozyc pozew. i wygra bez wiekszych problemow.

    Na zakończenie propozycja, powiedz swojemu nerwowemu koledze, że
    > jak ma problem to niech butelką wali w swoją pustą głowę.Jak go kiedyś
    > poniesie to może obudzić się z ręką w nocniku i odpowiadać za czyn z
    > art.148kk- zabójstwo. Wtedy żadne pieniądze nie pomogą...

    a to swiete slowa. najlepiej niech sie walnie raz, a dobrze.

    David Adler.