    From: "Roman Gladysz" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomocy !!! odnośnie co mi może zrobić pracodawaca
    Date: Wed, 30 Apr 2003 20:37:46 +0200

    Witam!
    1. Pracodawca popełnił wykroczenie, gdyż umowę o pracę można zawrzeć ustnie,
    ale w ciągu 7 dni od podjęcia pracy pracodawca ma obowiązek jej
    potwierdzenia na piśmie. Można zatem postraszyć (w delikatnej formie)
    zawiadomieniem inspektora pracy. Z resztą można się udać do najbliższej
    Państwowej Inspekcji Pracy i tam pogadać. Mają oni zachować w tajemnicy dane
    pokrzywdzonego pracownika. Służą też fachową poradą.
    2. Trudno będzie wypowiadać coś co nie jest stwierdzone pismem. Generalnie
    nie należy się bać pogróżek pracodawcy, bo gdyby nawet sprawa trafiła jakimś
    cudem do sądu (cywilnego czy pracy - bez znaczenia) to ma pan wygraną
    sprawę, gdyż jeśli zachodzą wszelkie przesłanki stosunku pracy to można
    sądownie ustalić, że tak faktycznie było.
    3. Można taki stosunek pracy wypowiedzieć w każdej formie. Zalecam
    oświadczenie na piśmie, gdyby pracodawca nie chciał przyjąć to można wysłać
    listem poleconym.