    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomocy - co zrobic z naciagaczem?
    Date: Mon, 4 Oct 2004 12:36:44 +0200

    On Tue, 7 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Sprawa jest o tyle delikatna, że Ty popełniłeś wówczas również przestępstwo
    >+ składając wobec banku czy firmy kredytującej oświadczenie, że kredyt jest

    ...no nie da się ukryć.
    [...]
    >+ Jakieś szanse powodzenia widzę w ewentualnym wykazaniu, że facet
    >+ przywłaszczył sobie należący do Ciebie sprzęt komputerowy. Skoro - jak
    >+ piszesz - mieliście zamiar uruchomić wspólne przedsięwzięcie gospodarcze, to
    >+ wywodzenie, że mu przekazałeś w celu prowadzenia tego wspólnego
    >+ przedsięwzięcia wydaje się za nie pozbawione szans powodzenia.

    Robert, skąd ten optymizm ??
    "Wniesienia majątku do spółki" to się dokonuje chyba PO zawiązaniu
    tejże ?? Sugerujesz że pytający prowadził nielegalną (niezarejestrowaną)
    działalność gospodarczą ? :]
    Powinna być umowa spółki (z listą "wkładów"), od niej opłacony podatek
    od czynności cywilnopranych, rejstracja w EDG... o ZUS już nie wspomnę :|

    >+ W ten sposób
    >+ można by wykazać, ze on przywłaszczył sobie Twój komputer. Była by to niezła
    >+ droga do w miarę szybkiego odzyskania owego komputera

    No dobra. Ale bank nie chce komputera tylko pieniędzy !
    A komp wart 4000 zł w 1998 dziś może nie być wart 300 zł.
    Najmniej na wartości stracił chyba kabel zasilający - o ile jest
    w dobrym stanie rzecz jasna...

    >+ było się wywinąć, gdyby na umowach kredytowych nie było Twojego podpisu, ale
    >+ myślę, ze na to byś sam wpadł już dawno. Tak więc pozostaje jedna jedyna
    >+ szansa. Jeśli bank nie ma prawomocnego tytułu wykonawczego przeciwko Tobie
    >+ (czyli po ludzku nie ma wyroku), to roszczenie owo się najpewniej
    >+ przedawniło,

    ...to sprawa pierwsza.
    Zakładając że dla Jarka była to "duża kwota" wcale nie zdziwiłbym
    się jakby się okazało że kredyt był na 3 lata. No to dla kredytu
    sprzed 6 lat upływa 3 rok od końca umowy.
    Jak powiadasz, "najpewniej" ? ;]
    Niemniej... to JEST jakaś szansa. Inna rzecz że mało honorowa :]

    >+ chyba, że w między czasie potwierdziłeś im w jakiś sposób
    >+ istnienie długu. Co prawda nie podejrzewam banku o taką ignorancje

    ...biorąc pod uwagę iż Jarek "zapomniał" przez 6 lat o długu, to mógł
    również zapomnieć np. o podpisanym wekslu...

    Proszę nie bić za pesymistyczny wydźwięk posta !

    >+ kolei list polecony z wezwaniem do zapłaty wydaje się na to wskazywać

    Jak mają ze trzy tygodnie do "upływu" to mogli uznać że prościej
    się przypomnieć.

    pozdrowienia, Gotfryd