  • Date: Fri, 09 Jun 2006 17:31:24 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomocy

    W dniu 6/9/2006 3:10 PM, Szalas wrote :
    > Witam , mam problem z zarejestrowaniem motocykla, sprawa wyglada tak,
    > kupilem motocykl z kompletem dokumetów tj. dowód, oc, przeglad,
    > umowa kupna, wszystko sie zgadzala, jestem ok6 wlascicielem tego
    > motocykla w polsce. I najgorsze , odmówiono mi rejestracji tego
    > motocykla w wydziale komunikacji poniewarz motor nieposiada karty
    > pojazdu(w dowodzie pisze KARTY NIEWYDANO)babkja w wydziale
    > powiedziala ze motor ma w dowodszie wbita date pierwszej rejestracji
    > 1999.07.08 a prawo o karcie obowiazuje od 1999.07.01 i ten motor
> [...]

    Nie dyskutuj z Panią w okienku -- Panie w okienku są zwykle bardzo
    niemądre. Upieraj się, za to, że ma przyjąć wszystkie dokumenty jakie
    masz i wydać decyzję rejestrującą pojazd, albo decyzję odmowną na piśmie
    w trybie kodeksu postępowania administracyjnego.
    Jeśli Pani w okienku nadal się upiera, że nie przyjmie bierzesz
    wszystkie wymagane dokumenty i składasz je w biurze podawczym/kancelarii
    urzędu.
    Względnie wszystko wysyłasz pocztą na adres urzędu (poleconym za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
    Po dostarczeniu dokumentów czekasz na wezwanie (pisemne) do odbioru
    nowych tablic względnie na decyzję odmowną rejestracji. Z tym, że
    decyzja odmowna rejestracji będzie musiała mieć uzasadnienie prawne i
    faktyczne -- więc pewnie Ci zarejestrują.
    Przede wszystkim nie dyskutuj z urzędnikami -- żądaj wszystkiego na pismie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do