    From: "SzerszeN" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomiary predkosci, mandaty, podstawa prawna
    Date: Fri, 07 Mar 2003 05:46:05 GMT

    news:b48ko2$n70$2@inews.gazeta.pl...
    > No dobra. Prawie mnie przekonałeś. Tylko, że teraz mam inny problem
    > praktyczny. By określić czy pojazd jadący przede mną oddala się, muszę się
    > do niego zbliżyć na rozsądną odległość (zakładam, że gość radiowozu nie
    > wyprzedza). A żeby się zbliżyć, muszę jechać szybciej od pojazdu
    > poprzedzającego. No to zanim będę w stanie stwierdzić, że on jedzie
    szybciej
    > niz. dozwolona prędkość, to jednak muszę sam złamać ten przepis i go
    > dogonić.

    mnozysz problemy a nawet nie zastanowiles sie nad tym zupelnie bo:

    1. wiekszosc kierowcow, szczegolnie tych z wiekszym doswiadczeniem jest w
    stanie na oko ocenic predkosc jazdy, oczywiscie obarczona duzym bledem, ale
    wystarczajaco zeby stwierdzic czy jadacy samochod przekracza, czy nie
    dozwolona predkosc

    2. poza tym spora czesc z takich przekroczen zdaza sie w ruchu, a wiec masz
    odnosnik w postaci jadacych samochodow, jesli wiekszosc samochodow porusza
    sie z w miare podobna predkoscia, a jeden jest znacznie od nich szybszy, to
    znaczy ze popelnia wykroczenia,

    3. kolejna sprawa, jesli nastepuje poscig to policja porusza sie ta sama
    droga co scigany, wiec albo ich mijal, wtedy widza z jaka predkoscia oni
    jechali i z jak szybko on ich mijal, wtedy sa w stanie ocenic roznice
    predkosci, patrz punkt 1, albo stali gdzies z boku wtedy punkt 2.

    reasumujac, nie scigaja ludzi jadacych prawidlowo, tylko tych do ktorych na
    powyzszych podstawach wyciagneli wniosek ze dokonuje wykroczenia, w momencie
    rozpoczecia poscigu, czyli wg ciebie lamania przepisow, chca sprawdzic tylko
    ja duze to bylo wykroczenie