    From: "Michal" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polskie prawo a trojany
    Date: Thu, 15 Apr 2004 22:05:44 +0200

    > Ci urzytkownicy mają problem :)))
    wcale nie bo nie są tego świadomi...to ja mam problem bo zaczeło mnie to
    zastanawiać i nie potrafie
    sobie z tym poradzić.

    > Na ich miejscu skasowałbym trojana i nie wpuszczał admina do pokoju, w
    > którym znajdowałby się mój komputer.

    skoro nie są tego świadomi to jak mają to skasować ? Oni są święcie
    przekonani że ten plik
    który admin kazał im uruchomić (zainstalować) jest potrzebny do "poprawnej
    współpracy z serwerem"...

    > A tak poważnie to byłoby to przestępstwo, gdyby admin w ten sposób (w
    sposób
    > nieupoważniony, a może tego trojana użytkownicy mieli w umowie)
    odczytywał,
    W umowie nie ma nic o takich "dodatkach" (acha zapomniałem dodać ze umowa na
    udostępnianie internetu
    jest podpisana z firmą -- jak to coś zmienia) o możliwościach trojana można
    poczytac tu niestety po angielsku:
    http://www.twd-industries.com/en/ra_index.htm

    > modyfikował, usuwał, wpływał na informacje, którymi dysponują użytkownicy.
    > Moim zdaniem nie ma się co podniecać, bo udowodnienie tego, że zrobił to
    > admin graniczy z cudem. Przecież to jego serwer zapisuje informacje o
    ruchu

    On to oficjalnie powiedział że należy "to" zainstalować i że jest to
    potrzebne
    do poprawnego działania internetu...

    > w sieci.

    nie zgadzam się z Panem, ruch lokalny w tej sieci nie idzie przez serwer
    (tylko ruch lokalny)
    i admin nie ma wpłwywu na ten ruch, ma tylko wpływ na ruch pomiędzy siecią
    lokalną a internetem

    ale przecież to urzytkownik jak chce to wie z jakimi komputerami łaczy się
    jego komputer...
    a z tego chyba by szło troche dowodów sklecić... do tego chyba wystarczy
    windowsowy "netstat.exe -a"

    --
    pozdrawiam