    From: "JanS" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polisa posagowa pzu
    Date: Thu, 6 Nov 2003 15:32:55 +0100

    > Jeśli nic się ostatnio nie zmieniło, to nie ma metody liczenia.

    Metoda liczenia jest. Założyłęm dzieciom dawno temu polisę. Na kwotę
    niewielką - 100 tys. ówczesnych złotych. Po osiągnięciu przez dzieci
    odpowiedniego wieku PZU zaproponowało w marcu b.r. 320 (trzysta
    dwadzieścia) złotych. Gdy dzieci odmówiły przyjęcia, PZU wielkodusznie
    zgodził się na 650 zł. Bez uzasazdnienia i bez wyliczania. Ot, tak sobie.
    Założyliśmy sprawę do sądu żądając 4 000 zł. Wyliczaliśmy stosunek ówczesnej
    średniej płacy do kwoty ubezpieczenia. Wyszło to 1,88. Pomnożyłem dzisiejszą
    średnią przez 1,88 i wyszło mi 4000 zł z kawałkiem (albo cóś koło tego).
    Okazało się, że sąd wyliczał wg tego samego algorytmu, ale w słownym
    uzasadnieniu wyraził jakieś dziwne - dla mnie dziwne - stanowisko o
    ponoszeniu wspólnie ryzyka ubezpieczenia zarówno przez ubezpieczonego jak i
    przez ubezpieczyciela. Itp....

    > Dostaniesz tyle ile wytargujesz w ramach ugody lub przed sądem.

    Targowania się nie było - wyrok brzmi: 2200 zł. Złożyliśmy wniosek o
    uzasadnienie pisemne. Zobaczymy czy będziemy apelować. Wydaje mi się, że
    nie. Kwota zbyt mała aby sobie nerwy psuć.

    P.S. Ciekawostka:
    Pierwszy termin ogłoszenia wyroku został przesunięty z powodu choroby
    sędziny. Ale chyba PZU o tym nie zostało powiadomione, albo powiadomienia
    nikt nie czytał. Bo dwa dni po terminie ogłoszenia wyroku, którego jeszcze
    nie było, PZU zażądało uzasadnienia pisemnego wyroku (którego nie było). W
    uzasadnieniu nawet opisane były przyczyny, dla których nie zgadza się z
    wyrokiem (sic!!). M.in. bardzo szeroko rozpisało się o sprawiedliwości
    społęcznej. Gdyby wypłącili moim dzieciom więcej to inni ubezpieczeni nie
    dostali nic, że pieniądze na wypłąty to mają z ubezp[ieczeń...... itd i
    takie tam pierdoły.
    Wg mnie jest to dowód na to, że PZU nie chce płacić więcej z powodu, że nie
    chce. ;-)