  • Data: 2006-07-31 11:41:49
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem napisał(a):
    > Sprawca w międzyczasie ładuje się gdzieś do domu jakiejś rodziny i mamy
    > kilka ofiar śmiertelnych. Ludzie się trzęsą z oburzenia na policjantów
    > nieudaczników, czemu go nie zastrzelili i tak dalej - przecież widać
    > było gołym okiem że niebezpieczny bandyta.

    Masz rację. Właśnie dlatego policja musi być silna wobec przestępców. A
    jeżeli ktoś ma fantazję przestępcę tylko udawać to musi liczyć się z
    tym, że zostanie _z całą pewnością_ potraktowany jak prawdziwy przestępca.
    Zastanawia mnie dlaczego tak duża część ludzi w naszym społeczeństwie
    krzyczy w obronie np. złodziei (jak to można zastrzelić? on tylko chciał
    ukraść radio! przecież jego życie jest więcej warte!). Prawa człowieka?
    A jeżeli złodziej ma w d... prawa innego człowieka robiąc mu krzywdę, to
    dlaczego ktokolwiek ma dbać o jego prawa? Sam niejako wyklucza się
    przecież spod obrony swoich praw. I nie porównujmy tutaj nieprawidłowego
    parkowania z zachowaniem groźnego przestępcy, bo takie przejaskrawianie
    do niczego nie prowadzi. Złodziej *nie może* mieć zagwarantowane, że gdy
    idzie na rozbój czy włamanie, to nikt mu krzywdy nie może zrobić - wręcz
    przeciwnie: proceder ten ma mu się nie opłacać.
    I jeszcze powtórzę sformułowanie jednego z motocyklistów wyrażone w
    dyskusji na innej grupie: "przed psem musi być respekt [...] A pisze to
    jako ktoś co na codzień ma do czynienia z moto i z puszką i nie
    jest święty, bo łamie przepisy jak zakrecony, ale jak lizak jest, to
    ogon pod dupe i o najmniejszy wmiar kary lamentuję".
    To tak do przemyślenia tym, co krzyczą jaki biedny był ten zastrzelony
    motocyklista. Biedny faktycznie był - bo głupio postąpił. No cóż - niech
    spoczywa w spokoju.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____