    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policyjne morderstwo
    Date: Fri, 28 Jul 2006 13:51:29 +0200

    Przemek R. napisał(a):
    > Byle dziecko potrafi przewidziec skutki oddania strzalow w kierunku
    > jadącego motocyklisty. Kalectwo lub smierc...

    Czyli kierujący motocyklem ryzykował świadomie.
    Wybacz, ale w Twoich wypowiedziach bardzo jaskrawie widać stronniczość i
    jakąś więź emocjonalną z motocyklistą. Niestety uciekając przed policją
    to _on sam_ postawił się w takiej sytuacji, że ryzykował (choćby szybką
    jazdą, bo nie wierzę, że uciekał nie przekraczając dozwolonej prędkości)
    nie tylko swoje ale i innych użytkowników dróg (o czym wielu kierowców
    często zapomina) zdrowie i życie. No i okazało się, że nie miał tyle
    szczęścia aby umknąć, choć może i niewiele brakowało. Twoje tłumaczenia,
    że policjant na pewno zdążyłby zrobić unik i motocyklista był tego
    pewien i wobec tego nie stwarzał dla niego zagrożenia świadczy dodatkowo
    o Twoim zaślepieniu.
    Owszem stało się źle - śmierć za niezatrzymanie się policji to cokolwiek
    zbyt wysoka kara. Jednak olbrzymia ilość osób poniosła podobną karę za
    np. nadmierną prędkość czy nieostrożną jazdę i to w dodatku
    niekoniecznie swoją.
    Natomiast stawianie się poza prawo przez niezatrzymanie się na wezwanie
    policji, próbę ucieczki i stwarzanie zagrożenia dla policji oraz innych
    użytkowników dróg niestety rodzi ze sobą konsekwencję w postaci ryzyka
    poniesienia nawet śmierci. Cóż - motocyklista jest niestety sam winien
    swojej nieodpowiedzialności. Przykre, ale prawdziwe.
    Nie mam nic przeciwko uprawnieniom policji - sam niejednokrotnie byłem
    zatrzymywany na drodze, czasem zupełnie bez powodu (przynajmniej takie
    odnosiłem wrażenie) i nigdy nie przyszłoby mi do głowy aby podjąć próbę
    ucieczki. Skoro poległy motocyklista postanowił sobie zrobić
    niebezpieczną zabawę no to zrobił. Równie dobrze mógł sobie dla
    podniesienia adrenaliny chodzić po gzymsie kilkunastopiętrowego budynku,
    albo wymierzyć w uzbrojonego policjanta drewnianą makietą pistoletu.
    Rzeczywistego zagrożenia wszak w tym ostatnim przypadku by nie było,
    prawda? Czy policjanta też nazwałbyś wtedy zabójcą?
    Natomiast chciałbym, aby policja była skuteczna w ściganiu przestępców.
    I nie mam współczucia dla zastrzelonego rabusia, złodzieja czy innego
    bandyty (choćby "tylko" ukradł radio z samochodu). A jeżeli ktoś dla
    zabawy (bo po co inaczej jeśli przestępcą nie jest) udaje przed policją
    takiego bandytę, to powinien się leczyć. To nie przestępcy lub osoby je
    udające mają się czuć bezpiecznie, lecz normalni, ni wchodzący w
    konflikt z prawem i organami ścigania ludzie. A na razie jest często
    niestety odwrotnie czemu sprzyjają takie jak Twoja wypowiedzi i
    atakowanie policji, że podjęła kroki zmierzające do ujęcia bandytów.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____