  • 11. Data: 2024-05-14 01:17:19
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Orlenu się boicie, BP?
    > Czy tu jednak jest uzasadnione podejrzenie oszustwa,
    > bo zapewne ma skradzione tablice ...

    Sugerujesz, że stacja ma jakąś umowę z panem Kowalskim, że jak podjedzie
    on samochodem na konkretnych blachach to tankuje bez płacenia? :)

    Pytanie pomocnicze: jak jest napad na bank i bandyci mają na sobie maski
    na podobieństwo np. Maryli Rodowicz to mamy oszustwo? Czy to jest
    wprowadzenie w błąd Maryli, żeby ją ograbic z gotówki? Nie. Czy to jest
    wprowadzenie w błąd banku w celu niekorzystnego rozporządzenia ich
    mieniem? Tez nie. Przeciez bank nie wydal pieniedzy z powodu, że tamci
    mieli maski Maryli. Tak samo jest ze stacją paliw.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-05-14 11:40:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 May 2024 23:17:19 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Sugerujesz, że stacja ma jakąś umowę z panem Kowalskim, że jak podjedzie
    > on samochodem na konkretnych blachach to tankuje bez płacenia? :)

    Tego nie wykluczam (ajent, żona, dzieci, mafia), ale nie o to chodzi.

    Teraz popularne - ukraść tablice rejestracyjne, przykręcic do swojego
    auta, podjechac na stacje, zatankować i odjechac.

> [...]
    > mieniem? Tez nie. Przeciez bank nie wydal pieniedzy z powodu, że tamci
    > mieli maski Maryli. Tak samo jest ze stacją paliw.

    Tu ogolnie nie wiadomo, czy to
    -zatankował właściciel lub posiadacz auta, i zapłacic zapomniał,
    zdarza się.
    -zatankował właściciel lub posiadacz auta, i płacic nie ma ochoty,
    -lub złodziej auta,
    -lub jak powyzej - tablice są kradzione lub fałszywe.

    Jaki paragraf jest właściwy, to może niech Robert odpowie.

    Tak czy inaczej, stacja zgłasza sprawę na policję, a policja prowadzi
    ... niech Robert napisze co.
    W każdym bądź razie nie odpowiada "a co nas to obchodzi? mamy to w d*"

    J.

  • 13. Data: 2024-05-14 16:04:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sugerujesz, że stacja ma jakąś umowę z panem Kowalskim, że jak podjedzie
    > on samochodem na konkretnych blachach to tankuje bez płacenia? ?
    Spotkałem się z czymś takim.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2024-05-15 01:13:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Spotkałem się z czymś takim.

    To byłby przypadek kodeksowego oszustwa, ale tez tylko pod warunkiem, że
    to stacja byłaby stratna.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-05-15 01:17:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > -lub złodziej auta,
    > -lub jak powyzej - tablice są kradzione lub fałszywe.

    Ja to wszystko rozumiem, ale to nie jest w znakomitej większości
    przypadków oszustwo w sensie prawnym.

    > Jaki paragraf jest właściwy, to może niech Robert odpowie.

    Już dopowiedział, kradzież, 278kk. Podjechałeś, nalałeś, odjechałeś bez
    płacenia z zamiarem przywłaszczenia sobie tego paliwa.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-05-15 11:22:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 May 2024 23:17:46 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ja to wszystko rozumiem, ale to nie jest w znakomitej większości
    > przypadków oszustwo w sensie prawnym.

    W zasadzie się zgadzam.
    No ale kradzione tablice zawierają element oszustwa ...
    choć w zasadzie nieistotny.

    > Już dopowiedział, kradzież, 278kk. Podjechałeś, nalałeś, odjechałeś bez
    > płacenia z zamiarem przywłaszczenia sobie tego paliwa.

    Czy przywłaszczenie, bo leży to paliwo, każdy może zabrać bez płacenia
    :-)

    No ale jak wystawiam jakis przedmiot na portalu sprzedażowym
    i oczekuję zapłaty bez zamiaru wysyła przedmiotu,
    to co to jest ?

    No ale - kradzież kradzieżą, ale nie można odpisać, ze stacja chyba
    sobie zdaje sprawę z ryzyka, to niech sie sama sądzi ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-05-15 17:58:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.05.2024 o 11:22, J.F pisze:
    > Czy przywłaszczenie, bo leży to paliwo, każdy może zabrać bez płacenia
    > ?
    Kradzież, tyle, że to czyn przepołowiony. Paliwo drogie, ale mało kiedy
    do osobówki mieści się tyle paliwa, by to było przestępstwo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2024-05-16 02:35:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W zasadzie się zgadzam.
    > No ale kradzione tablice zawierają element oszustwa ...
    > choć w zasadzie nieistotny.

    W sensie potocznym.

    > Czy przywłaszczenie, bo leży to paliwo, każdy może zabrać bez płacenia
    >:-)

    Przywłaszczenie to by było, gdybyś prawnie władał tym paliwem, czyli był
    np. z obsługi tej stacji a paliwo nalezało do własciciela stacji.

    > No ale jak wystawiam jakis przedmiot na portalu sprzedażowym
    > i oczekuję zapłaty bez zamiaru wysyła przedmiotu,
    > to co to jest ?

    To jest oszustwo (prawne), no chyba, że gdzieś zaznaczyłeś, ze nic nie
    będziesz wysyłał. A teraz niech Ci udowodnią, że nie miałeś zamiaru
    wysłac.

    > No ale - kradzież kradzieżą, ale nie można odpisać, ze stacja chyba
    > sobie zdaje sprawę z ryzyka, to niech sie sama sądzi ? :-)

    Nie mozna tak odpisać :)

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2024-05-23 18:37:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.05.2024 o 14:33, J.F pisze:

    > Nie ma dla policji wyjątku w RODO?

    Oczywiście że jest. Ponadto oszustwo to oszustwo - nie wymaga się żeby
    było w recydywie, żeby je ścigać. Sprawa opiera się o to, że
    pojedynczego łatwo spławić. Allegro spławić się tak łatwo nie da, wiec
    trzeba dupę ruszyć. Ot i cała tajemnica.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2024-05-23 18:48:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mieniem? Tez nie. Przeciez bank nie wydal pieniedzy z powodu, że tamci
    > mieli maski Maryli. Tak samo jest ze stacją paliw.

    A jak zważy pomidory malinowe jako zwykłe - dla pominięcia absurdalnego
    tłumaczenia że kasy samoobsługowej ni można oszukać bo wtedy to
    hakerstwo, to załóżmy że poszedł do kasy zwykłej i próbował przekonać
    kasjera że to zwykłe a nie malinowe? Albo do skrzynki narzędziowej
    wrzuci flaszkę czy tableta w markecie.

    Do spusczenia na drzewo na etapie składania zawiadomienia, bo powie
    przecież że się pomylił albo że tak było? Czy sieciówki na drzewo nie
    spuszczą, bo oni mają dział prawny i będą policję szarpać?

    Różnica nie jest w tym jak oszukał a kogo oszukał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!